стефано махрищский в чем помогает
Преподобный Стефа ́ н Махрищский
Дни памяти
6 июля – Собор Владимирских святых
19 июля – Собор Радонежских святых
4 сентября (переходящая) – Собор Московских святых
Житие
Краткое житие преподобного Стефана Махрищского
Друг и собеседник преподобного Сергия Радонежского. Родом из Киева. Принял монашество в Киево-Печерском монастыре. Вследствие усиления гонений на православных со стороны католиков, ища безмолвия, святой удалился в местечко Махрище (в 35 верстах от Троице-Сергиевой Лавры) и здесь не позднее 1358 г. по благословению святителя Алексия, митрополита Московского, основал обитель в честь Св. Троицы.
Ненависть соседних владельцев земли заставила преподобного Стефана удалиться на реку Авнежу, где в 60 верстах от Вологды святой основал другую обитель Св. Троицы.
Вернувшись в Махрищскую обитель, св. Стефан учредил в ней общежитие и подвизался до своей кончины, последовавшей в 1406 г.
В 1550 г. были обретены нетленные мощи преподобного, прославившиеся многими чудесами. Одно из них произошло, вероятно, в 1557 г., когда по молитве к преподобному произошло чудесное умножение хлеба на 2000 богомольцев, и остатков собрали столько, что братия питалась еще три месяца.
Полное житие преподобного Стефана Махрищского
Преподобный Стефан был современником и ближайшим собеседником преподобного Сергия Радонежского. Родился и воспитался он в Киеве, принял иночество в Печерской обители, где проводил жизнь в строгом воздержании, непрестанной молитве и полном послушании у старцев. Несколько лет святой Стефан прожил в Киево-Печерском монастыре, все более совершенствуясь в иноческих подвигах. Но мирное течение монашеской жизни в Киеве было нарушено подчинением южной части России князьям литовским, а затем – польскому королю. Католики усилили свое влияние и стали притеснять православных: отбирали у них храмы и устраивали в них костелы, не допускали православных до значительных должностей, бранили и даже избивали священников и монахов. Гонение на православие особенно усилилось в середине XIV века. В то время многие иноки в Киеве и его окрестностях покинули свои монастыри и уединились в безвестных дебрях и пустынях для подвигов поста и молитвы. Преподобный Стефан также ушел из Киево-Печерской Лавры и отправился на север, в православную Москву.
Святой Стефан прибыл в столицу Русского государства в княжение великого князя Иоанна II (1353–1359), сына Калиты и отца св. блгв. кн. Димитрия Донского (память 19 мая/1 июня), который предложил подвижнику избрать для жительства любой монастырь в Москве. Но святой Стефан решил поселиться в пустыне и отправился на северо-восток, где избрал себе место в лесном урочище Махрище, в 35-ти верстах от обители преподобного Сергия. Водрузив деревянный крест, подвижник срубил себе келлию, выкорчевал вокруг лес для возделывания земли и стал жить там, подвизаясь в посте, молитве и трудах. Когда о святом отшельнике стало известно в окрестностях, к нему начали приходить ревнители благочестия. Сначала преподобный Стефан, стремясь к безмолвию, не разрешал им поселиться около него, но затем уступил их просьбам. Не позднее 1358 года по благословению святителя Алексия, митрополита Московского († 1378; память 12/25 февраля), преподобный Стефан основал монастырь. Братия построили храм во имя Живоначальной Троицы, трапезную и келлии, которые обнесли оградой. Святитель Алексий рукоположил преподобного Стефана во иеромонаха и поставил игуменом новой обители.
Устроенная преподобным Стефаном обитель чрезвычайно распространилась, руководимая им по уставу общежития. Неленостно кроткими и тихими наставлениями поучал братию преподобный о путях спасения, о благочинии церковном и обязанностях инока, напоминая им слова Господни: «На кого воззрю, если не на кроткого и молчаливого и трепещущего Моих словес» (Ис.66,2). Еще более, чем словом, поучал игумен примером, ничем не отличаясь от братии в одежде и пище, облеченный в рубище, как бы один из последних, первенствуя только на молитве, ибо всех предупреждал в храме Божием и никому не уступал в трудах. Не только иноки, но и миряне стекались к нему из окрестностей для духовного совета, посещал для назидательной беседы и преподобный Сергий Радонежский, Лавра которого уже возникала по соседству, в сорока верстах от Махрищи. Но однажды пришел к преподобному Стефану великий сподвижник Сергий, утаив от него вину своего прихода – огорчение от братии, вынудившее его удалиться на время от своей обители. Узнав о пришествии преподобного Сергия, преподобный Стефан велел ударить в било церковное и встретил его со своей братией, ибо единодушны были оба труженика; единую волю творили они Господа своего и дружно возделывали духовную бразду, посевая в ней семя словесное. Встретившись, поклонились они взаимно до земли, прося друг у друга молитв и благословения, вместе вошли они в церковь для краткой молитвы. Несколько дней пробыл преподобный Сергий в Махрищской обители, обходя с ним пустыню и веселясь духовно о ее процветании. Наконец, открыл преподобный Сергий ему желание своего сердца: «Желал бы я, отче, с помощью Божией обрести себе место уединенное, где бы безмолвствовать. Прошу твою любовь даровать мне одного из учеников твоих, знающих пустынные места». Преподобный Стефан с любовью исполнил просьбу аввы Сергия и, отпустив с ним добродетельного ученика своего Симона, проводил его до источника, за три версты от обители. Позднее на месте расставания святых старцев, над источником, была поставлена часовня. Симон, обошедши с преподобным Сергием многие места пустынные, указал ему высокое прекрасное место на реке Киржачи. Оно полюбилось отшельнику Радонежскому, и там основал преподобный новую обитель во имя Благовещения Богоматери, где временно водворился, доколе братия первоначальной Лавры его не почувствовали горького лишения и разлуки с таким пастырем и не умолили его возвратиться, уже чрез посредство святителя Московского Алексия.
По дороге в Москву преподобный Стефан посетил Махрищскую обитель, где с радостью был встречен братией, умолявшей его не оставлять их более и возвратиться к ним из столицы.
Милостиво принял его там святитель Алексий, глубоко уважавший его добродетель, и любитель благолепия церковного великий князь, который снабдил Махрищскую обитель многими землями и льготами и велел преподобному Стефану опять в ней водвориться.
Будучи в Москве, преподобный обрел там будущего светильника Российской Церкви. Юноша-сирота Косма, сродник великокняжеского боярина и окольничего Тимофея Васильевича Вельяминова, славившегося богатством, мечтал быть иноком. Но его влиятельный родственник не соглашался отпустить его в монастырь. Узнав о святом Стефане, Косма пошел к нему и со слезами стал просить о помощи. Преподобный Стефан, провидя в юноше великого подвижника, постриг его в рясофор и преднарек ему имя Кирилл. Затем преподобный отвел Косму в Симонов монастырь, где преподобный Феодор (впоследствии архиепископ Ростовский, † 1394; память 28 ноября/11 декабря) постриг его в мантию. Это был преподобный Кирилл Белоезерский († 1427; память 9/22 июня).
Вернувшись в Махрищскую обитель, преподобный Стефан ввел в ней общежительный устав и в течение многих лет мирно и мудро управлял братией. По временам он приходил для беседы к великому чудотворцу Сергию.
Достигнув глубокой старости, преподобный Стефан передал игуменство старцу Илии и принял великую схиму. В скором времени, чувствуя приближение своей кончины, он созвал духовное стадо и в последний раз поучил братию подвигам духовным, страху Божию и непрестанной памяти смертной, любви нелицемерной, воздержанию и конечному отречению от мира. И причастившись Святых Христовых Таин, предал преподобный Стефан чистую свою душу Богу июля в 14-й день 1406 года. Благоухание святой его жизни повеяло от святых его мощей, свидетельствуя о благоприятном предстательстве его пред лицем Божиим. Со слезами братия погребли его в созданной им обители Живоначальной Троицы.
Много лет после преставления блаженного Стефана жил в его обители некто благоговейный старец инок Герман, уже столетний, днем и ночью предстоявший в молитвах Богу. Однажды ночью вышел он из своей келлии и увидел над гробом преподобного огонь. Ужаснулся старец и поспешил возвестить о том игумену Ионе, который увидел из окна своего тот же огонь, как бы луч света, сиявший от гробницы. Пришел в то время из Лавры преподобного Сергия игумен Арсений и, услышав о чудном явлении, духовно уразумел знамение благодати Божией. Он велел поставить над могилой гробницу, осенить ее покровом и пред нею возжечь неугасимую лампаду. С того времени возобновилось почитание святого, уже почти забытого, и было установлено ежегодное ему празднование.
В 1550 году при постройке нового каменного храма во имя Живоначальной Троицы мощи преподобного Стефана были обретены нетленными, но оставлены в новом храме под спудом. От кожаного параманда, найденного на персях мощей и вложенного в серебряный крест, последовали исцеления для прикасавшихся к нему с верою.
По молитвам преподобного происходили и другие чудеса. Однажды в праздник Пятидесятницы в обитель собралось до двух тысяч богомольцев. В тот год (по некоторым источникам, 1557 г.) был голод и в обители было мало хлеба. Игумен Варлаам (1557–1570), желая исполнить завет преподобного, учившего питать всех приходящих в монастырь, не знал, как быть. С верою он обратился в молитве к святому Стефану, прося у него помощи. Затем игумен повелел монаху Симеону, служившему за трапезой, весь имевшийся хлеб разделить и разложить на столы. Симеон мысленно осудил игумена, полагая, что такой поступок не только не накормит множество народа, но и лишит братию завтрашнего пропитания, однако он исполнил повеление, и по молитве святого Стефана произошло чудо: не только все паломники насытились, но еще осталось столько хлеба, что братия питались им три месяца.
Игумен Варлаам стал первым собирателем сведений о жизни преподобного Стефана. Он разыскал записки о святом у своего прадеда Серапиона, лично знавшего преподобного Стефана, и записал известные ему чудеса, происходившие у святых мощей. На основе этих записей игумен Данилова монастыря Иоасаф (впоследствии епископ Вологодский) по благословению митрополита Московского Макария († 1563; память 30 декабря/12 января) составил житие и службу преподобному Стефану. Служба святому была составлена также Симеоном Полоцким.
Преподобный Стефан, Махрищский чудотворец
Преподобный Стефан (†27 июля 1406г.), игумен Махрищский, всея России чудотворец – духовный друг и собеседник преподобного Сергия Радонежского. Уроженец Киева, в раннем возрасте преподобный Стефан уходит в Киево-Печерскую обитель, где принимает монашеский постриг и долгое время подвизается, служа примером благочестия и подвижнической жизни для всей братии.
В середине XIV столетия из-за притеснений униатов преподобный покидает Киево-Печерский монастырь, приходит в Москву. Получив первосвятительское благословение митрополита Московского Феогноста, Стефан удаляется на северо-восток Руси, где в непроходимых владимирских лесах, на берегу реки Махры основывает общежительный Троицкий монастырь.
Обитель эту посетил некогда игумен земли Русской прп. Сергий Радонежский. Терпя скорби от братии своего монастыря, прп. Сергий пришел за духовным утешением к игумену Махрищскому Стефану и провел в его обители несколько дней, утешаясь беседой с преподобным. Отсюда с учеником прп. Стефана иноком Симоном прп. Сергий ушел на реку Киржач, где основал Благовещенскую обитель.
Среди посмертных чудес преподобного: умножение хлебов в обители, исцеления от паралича, эпилепсии, немоты и беснования.
Святитель Варлаам, ставший игуменом монастыря в 1557 году, с особым усердием собрал все сведения о жизни святого первоначальника обители и преподнес свой труд митрополиту Московскому Макарию. По благословению святителя иеромонах Данилова монастыря Иоасаф составил службу и житие преподобному Стефану. В 1558 году был освящен храм во имя прп. Стефана Махрищского, где почивали его мощи.
В 1997 году над местом упокоения преподобного Стефана был восстановлен храм в его честь, разрушенный в 1942 году, а над почивающими под спудом мощами поставлена рака.
Память святого преподобного Стефана Махрищского и всея России чудотворца совершается 14/27 июля.
Неразрывной на протяжении веков остается и связь двух обителей: Стефано-Махрищского монастыря и Троице-Сергиевой лавры. Почтить память игумена Махрищского в день его блаженной кончины ежегодно приезжает братия Лавры во главе с наместником – архиепископом Сергиево-Посадским Феогностом, который ежегодно возглавляет праздничное богослужение в день памяти прп. Стефана.
Ежедневно у мощей святого угодника Божия совершается краткий молебен.
Тропарь, глас 8
Православия ревнителю,/ благочестия наставниче и чистоты,/ ищущим спасения путеводительный светильниче,/ монашествующих Богодухновенное удобрение,/ преподобнаго Сергия духовный собеседниче,/ Стефане премудре,/ ученьми и добродеяньми твоими души просветил еси/ и пустыни населил еси,/ моли Христа Бога спастися душам нашим.
Кондак, глас 8
Чистотою душевною божественно вооружився,/ блаженную жизнь совершил еси,/ в пустыню, яко во град, вселився,/ благодать приял еси от Бога/ исцеляти недуги приходящим к честней твоей раце/ и всех возвышати к Божественней высоте,/ темже, имея дерзновение ко Святей Троице,/ поминай нас, чтущих память твою, да зовем ти:/ радуйся, преподобне Стефане, постником удобрение.
Православные иконы и молитвы
Информационный сайт про иконы, молитвы, православные традиции.
Преподобный Стефан Махрищский
Нас, единомышленников, много и мы быстро растем, выкладываем молитвы, высказывания святых, молитвенные просьбы, своевременно выкладывам полезную информацию о праздниках и православных событиях. Подписывайтесь. Ангела Хранителя Вам!
Преподобный Стефан Махрищский – российский чудотворец, сподвижник и друг праведного Сергия Радонежского. Святой прославился чудесами: увеличение хлебов для монахов, исцеление апоплексии, падучей болезни, отсутствия дара речи и избавление от бесов.
Житие Стефана Махрищского
Будущий игумен родился в православной семье города Киева, родители воспитали его в духе Божьих законов. Познакомившись с ранних лет с мудростью Священного писания, ушел в Киево-Печерскую лавру, где постригся в монахи. Воздержание от искушений, пост, усердные молитвы и смирение монашеского образа жизни принимал безропотно, чем заслужил любовь всей братии.
В середине четырнадцатого века праведник покидает лавру из-за гонений польских униатов, которые отбирали монастыри, избивали и унижали монахов, и направляется в Москву. После получения благословения Московского митрополита удаляется во владимирские леса:
Многие люди потянулись к нему кто за напутствием или душевным разговором, а другие поселились рядом, получив согласие.
Спустя время Московский архиерей одобрил освещение храма Святой Живоначальной Троицы и обители. Стефан Махрищский получил сан священника, затем игумена. Князь Иоанн выдал грамоту на пользование землей и предоставил в дар деньги на возведение монастыря.
Притеснения со стороны братии Сергея Радонежского вынудили его искать пристанище в Стефанов Махрищском монастыре. Два святых праведника нашли общий язык и подружились. Затем Сергий ушел и обосновал на речке Киржач Благовещенскую обитель.
Когда князь Дмитрий Донской услышал о гонениях в отношении святого, содействовал его возвращению в родную пустыню Махрущи. Когда он вернулся в родную обитель, ввел устав и несколько лет мудро руководил монахами. Иногда для бесед встречался с Сергеем Радонежским.
Святые мощи
Преподобный Стефан умер в 1406 году. Тело похоронили рядом с церковью. Во время погребения мощи излучали дивный аромат, что подтвердило святость останков.
В 1557 году наставник обители Варлаам собрал всю информацию о житие святого и предоставил в Московскую митрополию. В 1558 году освятили церковь, где находились мощи Стефана Махрищского. Во время великой отечественной войны от храма ничего не осталось. При строительстве новой церкви в 1997 году на месте сгоревшего храма Святой Живоначальной Троицы обрели останки праведника. Мощи хранятся в раке, люди обращаются к ним за исцелением от духовных и физических болезней.
О чем молятся святому
Все, кто нуждается в помощи сил небесных и угодников Божьих, приходят к мощам и искренне молятся.
Молитвы Стефану Чудотворцу помогают:
На протяжении веков сохранилась духовная связь Стефано-Махрищского и Троице-Сергиевого монастыря. В день памяти преподобного, 27 июля, приезжают почтить святого все монахи Троицкой лавры во главе с епископом. Кроме того существуют и другие даты для почитания:
Праведник Стефан Махрищский – покровитель людей с его именем, поэтому им следует приобрести образ великого праведника. На иконах святого Стефана изображают седовласым старцем с бородой. Существуют также сюжеты, где они вдвоем с Сергеем Радонежским.
Всеблаженне и Преподобне Отче Стефане, прославленный угодниче Пресвятыя Троицы, престолу Ея предстоя с лики святых ангел и всех святых, помяни нас, в бедах и скорбех припадающих к цельбоносному твоему гробу и молящихся тебе: услыши молитвы наша и принеси к престолу Триипостасного Бога, прося у Него нам богатыя милости, здравия душам и телесем нашим, наипаче же отпущения грехов, благодати и спасения. Ты бо, имея дерзновение к Нему, можеши умолити Его, да подаст нам в житии нашем благая и вся, яже на пользу нашу и во уготовление к вечному животу. О, благий и верный рабе Божий, истинный учениче Христа, избранный сосуде Святаго Духа, Чудотворче Стефане! Молим тя усердно: сотвори нас грешных причастники бытии благодатных дарований, ими же тя Бог обогати, и буди нам по Бозе наставник к богоугодному житию, утишитель бури страстей, помощник в скорбех и бедах, и заступник от враг видимых и невидимых; да и мы, богоугодно прешедше поприще сея жизни, твоим предстательством и богоприятными твоими молитвами, будем наследницы царствия Божия и сподобимся вкупе с тобою предстояти престолу Царя славы. Ему же подобает всякая слава, честь и держава во веки веков. Аминь.
Обращаются верующие за помощью и с акафистом Стефану Махрищскому:
Избранный друже и собеседниче друга Божия чудотворца Сергиа, и дивный подражателю жития его святаго, преподобне отче наш Стефане! Песньми радостными восхваляем тя с любовию, небеснаго предстателя и заступника нашего: ты же богоносе, яко имеяй дерзновение ко Господу, молися выну о спасении нас грешных и от всяких бед свободи зовущих ти: Радуйся, Стефане, великий чудотворче.
Ангелом любезную чистоту от юности твоея возлюбив, отче Стефане, мир и вся красоты его тленныя презрел еси, служити же Господеви в преподобии и чистоте взыскал еси, и сего ради во обитель Киево-Печерскую пришед, пострижение во иноческий образ тамо восприял еси, подражая во всех добродетелех преподобным отцем Антонию и Феодосию и прочым преподобным Печерским. Темже славим тя по достоянию и глаголем: Радуйся, града Киева доброе прозябение. Радуйся, родителей благочестивых чадо боголюбезное. Радуйся, Евангелиа Христова верный последователю. Радуйся, заповедей Иисусовых ревностный исполнителю. Радуйся, дом родительский любве ради Божия оставивый. Радуйся, во обитель Киево-Печерскую на подвиги духовныя прешедый. Радуйся, богомудрия душеспасительнаго преисполненный. Радуйся, смирение святое себе усвоивый. Радуйся, постом душепагубныя страсти в себе умертвивый. Радуйся, молитвами непрестанными вся искушения диавольская отразивый. Радуйся, слезами покаянными убеливый ризу душевную. Радуйся, из глубины воздыханми приобретый чистоту сердечную. Радуйся, Стефане, великий чудотворче.
Видев подвиги о Бозе преподобных отец Печерских, Стефане богомудре, ревновал еси им подражати во всех добродетелех иноческих, и яко земля добрая, учения духовнаго словеса восприемля в сердце твое, плодоприносил еси Господеви житие преподобное, яко быти тебе во плоти ангелу и небесному человеку, и невозбранно пети ангельскую песнь Пресвятей Троице: Аллилуиа.
Разум небесный стяжав, отче преподобне, римским лжеучением, умножившимся во граде Киеве, смутился еси, и предпочел еси удалитися в страны северныя, ко граду Москве, идеже сияше Святое Православие, и многия храми Божии и обители иноческия быша. Мы же разумное бегство твое ублажая, воспеваем ти хвалебныя песни сицевыя: Радуйся, Православия поборниче. Радуйся, римскаго лжеучения обличителю. Радуйся, град Отечествия твоего оставивый, да град Небесный Иерусалим горний унаследиши. Радуйся, странник и пришлец бывый, да в сыновство Отцу Небесному сопричтешися. Радуйся, безмолвия любителю, бури еретическия мудро избежавый. Радуйся, молитвы умиленныя Господеви возносивый. Радуйся, звездо, сияющая благодати Божия зарею. Радуйся, от Юга к Северу пришедый светити людем житием твоим преподобным. Радуйся, трудолюбче нелицемерный, праздность возненавидевый. Радуйся, по нестяжательности и смирению твоему ветхия и многошвенныя одежды носивый. Радуйся, с посохом странника грады и веси обшедый и люди благочестию поучивый. Радуйся, самодержцев земли Российския присный друг и советник бывый. Радуйся, Стефане, великий чудотворче.
Сила Божия укрепляше тя, преподобне отче наш Стефане, егда стужив молвою человеческою во граде Москве, отшел еси в пустыню безлюдную на реку Махру, и тамо кущу пустынную себе соорудив, в ней подвизался еси в безмолвии совершеннем, един Единому Христу работая в посте и молитве, деннонощно воспевая Ему: Аллилуиа.
Имел еси едино попечение, преподобне, да спасеши душу твою, и представиши ю Христу без порока, чисту от всякия скверны греховныя: благий же Человеколюбец Господь, видев таковое твое благое произволение, поставляет тя пастыря иноком пустыннолюбивым, и сих собирает под твое руководство, да упасеши их во спасение. О сем тя прославляем и зовем: Радуйся, учителю благочестия. Радуйся, наставниче богомудрия. Радуйся, сотворивый и научивый. Радуйся, велий нареченный во Царствии Небеснем. Радуйся, пустыннолюбивая горлице. Радуйся, сладкопесненная ластовице. Радуйся, благоумиленный увещателю. Радуйся, многослезный молитвенниче. Радуйся, пустыню во град обительный претворивый. Радуйся, дебрь неплодную духовно уплодоносивый. Радуйся, спасения многих душ человеческих виновниче. Радуйся, ангелонравный человече. Радуйся, Стефане, великий чудотворче.
Бури греховныя избежав, отче Стефане, в благоотишии пустыннем водворился еси, и при помощи самодержца земли Российския, великаго князя Иоанна, храм Божий во имя Живоначальныя Троицы, и обитель иноческую в пустыни твоей возградил еси, да немолчно славится в ней гласы преподобными Триедин Бог, поется Ему песнь хвалы и благодарения: Аллилуиа.
Слышавше ближнии и дальнии о равноангельнем житии твоем, отче преподобне, прихождаху в пустынную обитель твою, ови послушати поучений твоих душеполезных, ови же подвизатися вкупе с тобою под твоим руководством. Ты же всех с отеческою любовию приимал еси, и неленостно служил еси спасению душ человеческих, темже и слышиши таковыя тебе похвалы: Радуйся, правило веры истинныя. Радуйся, образе кротости духовныя. Радуйся, пастырю добрый паствы иноческия. Радуйся, устроителю богомудрый киновии пустынныя. Радуйся, общежительныя уставы зело возлюбивый. Радуйся, вся обща имети братии в обители твоей законоположивый. Радуйся, ратоборче доблий, полки невидимых врагов крепко победивый. Радуйся, вождю благоискусный воинов духовных. Радуйся, великих пустынножителей верный подражателю. Радуйся, древних богоносных отцев ревностный последователю. Радуйся, преподобнаго чудотворца Сергиа многолюбимый друже и собеседниче. Радуйся, преподобнаго чудотворца Кирилла духовный руководителю и наставниче. Радуйся, Стефане, великий чудотворче.
Боготечная звезда явился еси, преподобне отче наш Стефане, и из глубины пустыни твоея духовно светил еси царствующему граду Москве и всему царству Православно-Российскому, друг и советник самодержцем его быв, вся добрая ко благочестию присно советуя им богомудренно, и богоугодно воспевая всех Творцу песнь: Аллилуиа.
Видев неразумныя человеки, напрасно гневавшася на тя, преподобне отче, место гневу их уступил еси, и предпочел еси удалитися из обители твоея в пределы Вологодския, на реку Авнегу, идеже новую обитель иноческую возградил еси во спасение душ человеческих, и в ней присныя ученики твоя преподобных Григориа и Кассиана, яко крины райския, духовно возрастил еси, с ними же тя ублажаем, и зовем: Радуйся, неусыпный делателю винограда небеснаго. Радуйся, плоды сладкия от делания твоего Христу принесый. Радуйся, имя Божие спасительное во устех твоих выну имевый. Радуйся, память Пресладкаго Иисуса в сердце твое внедривый. Радуйся, иго Христово благое и легкое носивый. Радуйся, скорби многия благодушно претерпевый. Радуйся, гневавшымся напрасно на тя непререкавый. Радуйся, кротостию твоею злобу неразумных человеков побеждавый. Радуйся, миротворец благословенный бывый. Радуйся, мира ради обитель твою оставивый. Радуйся, нову на реце Авнеге соорудивый. Радуйся, богоугодно в ней со ученики твоими поживый. Радуйся, Стефане, великий чудотворче.
Проповедник веры Христовой явился еси, преподобне отче, в пределех Авнежских, и люди, языческим суеверием потемненныя, светом Христовым совершенно просветил еси, поучая их неленостно оставити нечестивыя обычаи языческия, и прилежати благочестию христианскому, да возмогут благоприятно пети единому истинному Богу славословия песнь: Аллилуиа.
Возсияв светом богоразумия твоего в странах полунощных, Стефане богомудре, повелением великаго князя Димитриа, паки во обитель твою,на реце Махре тобою устроенную, возвращаешися, в обители же твоей на реце Авнеге, преподобныя ученики твоя Григориа и Кассиана оставил еси, да продолжают они тамо по учению и примеру твоему подвиги духовныя, в нихже и венцы мученическими от Христовой десницы они увенчашася, и чудесы многими святость свою ознаменоваша. Тебе убо, отче, таковыя святыя ученики стяжавшему, вопием хвалебно: Радуйся, Евангелиа Христова немолчный проповедниче. Радуйся, апостольских преданий ревностный блюстителю. Радуйся, языческаго нечестия искоренителю. Радуйся, веры Православныя распространителю. Радуйся, во след себе ко Христу ученики твоя приведый. Радуйся, святая чада о Христе стяжавый. Радуйся, с ними возшедый прияти мзду небесную от Господа. Радуйся, несокрывый талант, врученный тебе от Всевышняго Домовладыки. Радуйся, куплю многу им сотворивый, спасение душ человеческих. Радуйся, заблуждшыя на путь правый направивый твоими ученьми. Радуйся, ближния твоя искренно возлюбивый. Радуйся, спасению их душевному послуживый. Радуйся, Стефане, великий чудотворче.
Хотя Господь явити нам образ смирения святаго, приводит к тебе, отче Стефане, преподобнаго Сергиа, его же во вратех обители твоея сретив, присил еси его благословити тя со ученики твоими: тойже благословения от тебе смиренномудренно прошаше, дондеже умоленный тобою благослови тя, и утешився духовною беседою с тобою, воспеваше Богу: Аллилуиа.
Новаго тя ревнителя по благочестию познав благоверный великий князь Димитрий, отца духовнаго себе тя нарече, и во всем с любовию послушаше твоих советов богомудрых, преподобне отче Стефане, ведая близость твою к Царю царей Христу Богу, Его же умоляти непрестай и о нас грешных, вопиющих ти хвалебно: Радуйся, крине пустыннаго прозябения. Радуйся, миро Христова благоухания. Радуйся, смирения совершеннаго зерцало. Радуйся, от стрел вражиих крепкое нам забрало. Радуйся, смирением высокая стяжавый. Радуйся, нетленное унаследивый. Радуйся, пустыню духовно просветивый. Радуйся, слезными потоки бразду душевную напоивый. Радуйся, посещения преподобнаго Сергиа удостоенный. Радуйся, благословением и молитвою его освященный. Радуйся, преподобием светло украшенный. Радуйся, дарами Божия благодати преисполненный. Радуйся, Стефане, великий чудотворче.
Странствовав во град Москву, отче Стефане, смотрением Божиим преподобнаго Кирилла на путь подвижничества духовнаго привел еси богомудрыми твоими словесы, и обручение ангельскаго образа на него возложив, Христу его присвоил еси, не убоявся гнева сродника его, именитаго болярина великокняжескаго, егоже гнев неразумный дивно утолил еси, зовый Богу, тако изволившему: Аллилуиа.
Весь в Бозе быв, преподобне отче, о Бозе и угождении Ему всегда беседовал еси со ученики твоими, и от любве сердечныя ко Господу, слезы многия изливал еси от очес твоих при беседах сих, умоляя чада твоя духовная, ничтоже предпочитати паче любве Христовы. Молим тя, угодниче Божий, сподоби и нас хладных воспламенитися любовию ко Господу, да возможем неосужденно вопити тебе: Радуйся, грешники на покаяние наставивый. Радуйся, кающыяся с Богом примиривый. Радуйся, отец чадолюбивый учеником твоим бывый. Радуйся, немощи немощных любвеобильно носивый. Радуйся, уневестивый Христу многия душы человеческия. Радуйся, образе совершенства духовнаго в себе явивый. Радуйся, с плакавшими плакавый. Радуйся, болящыя посещавый и нищыя питавый. Радуйся, вдов и ситрот защитниче. Радуйся, обидимых и гонимых заступниче. Радуйся, сильным мира Суда Божия провозвестниче. Радуйся, всякия неправды нелицеприятный обличителю. Радуйся, Стефане, великий чудотворче.
Всем приходившым в обитель твою святую, дивно бысть видети тя, отче преподобне, в ветхой и многошвенной ризе ходившаго, и на равне с братиею твоею в работах монастырских труждавшагося: никогда же бо празден был еси, но рукама твоима делая, во устех молитву к Богу присно имел еси, зовый Ему от умиленныя души: Аллилуиа.
Вития богомудрый был еси, преподобне отче Стефане, и языком твоим, яко тростию книжника скорописца, закон Бога твоего начертавал еси на сердцах человеческих, всем верно показуя путь ко спасению, по немуже сам неуклонно шествовал еси до блаженныя твоея кончины. Ткмже приими от нас похвалы таковыя: Радуйся, главо святая, благодатию Божиею осененная. Радуйся, проповедниче сладкоглаголивый, вещавый словеса жизни вечныя. Радуйся, пустынный гражданине, егоже ученьми спасошася мнози. Радуйся, приведый ко Христу совершенныя подвижники. Радуйся, воеводо добропобедный ратующих со враги невидимыми. Радуйся, руководителю предобрый пустынножителей. Радуйся, псалмопении немолчными Бога славивый. Радуйся, молитвы умиленныя выну Господеви приносивый. Радуйся, постом и сухоядением плоть твою изнуривый. Радуйся, ветхаго в себе человека всецело духу покоривый. Радуйся, вся страсти греховныя в себе обуздавый. Радуйся, Стефане, великий чудотворче.
Спасение вечное унаследовал еси, преподобне отче Стефане, и кончиною благою скончался еси, яко истинный угодник Христа Бога, чесого знамение бысть благоухание велие, исполнившее всю келлию, идеже предал еси святую душу твою в руце Божии. Тако бо прослави тя при исходе твоем Господь, дивный во святых своих, Емуже поеши со ангелы: Аллилуиа.
Пение молебное от лет древних совершается у гроба твоего, преподобне отче, чудеса же многая от него истекают обильною струею. Темже славим тя, чудотворца милостиваго, и с любовию покланяемся честней и многоцелебней твоей раце, просяще себе твоего молитвеннаго предстательства ко Господу, Емуже благодарственно взываем: Аллилуиа.
Свет небесный возсия на гробе твоем, Стефане чудотворче, и огненная луча в нощи озари место посмертнаго твоего покоя, в знамение великия твоея святости. Молим тя, преподобне, лучею Божией благодати в тебе живущей, озари наша мрачныя душы, и приведи ны ко свету спасения твоими молитвами, да возможем достойно благохвалити тя песньми сицевыми: Радуйся, от горних высот к земнородным милостивно приникаяй. Радуйся, от раки твоея святыя исцеления болящым подаваяй. Радуйся, в сониих и видениих верныя посещаяй. Радуйся, обитель твою и по смерти молитвенно назираяй. Радуйся, скорбящих благий утешителю. Радуйся, унывающих благодатный ободрителю. Радуйся, реко приснотекущая чудес. Радуйся, милования источниче неоскудный. Радуйся, благоутробия щедроты обильно всем даруяй. Радуйся, ближних и дальних милостьми твоими ущедряяй. Радуйся, и неведущым тя благодеяния целебныя источаяй. Радуйся, единым призыванием имени твоего недуги неисцельныя врачуяй. Радуйся, Стефане, великий чудотворче.
Благодать Божия, по летех мнозех, соблюде тело твое святое нетленно в земли, преподобне отче Стефане, и яко сокровище многоценное, яви е людем, цело и нерушимо во всех составех, яко ниже одеждам твоим коснутися тлению, и пояс усмен от мощей твоих целебную благодать прояви, егоже возложением всякия недуги исцеляхуся, и дуси нечистии от человек исхождаху, во еже всем зрящым сия прославляти Творца чудес Бога, и пети Ему: Аллилуиа.
Поюще святое и равноангельное житие твое, прославляем многая и преславная чудотворения твоя, преподобне чудотворче, отче наш Стефане, ты же, яко благ и милостив, не возгнушайся пений наших молебных, но отеческою любовию твоею приими я в воню благоухания духовнаго, и ниспосли нам грешным вся благопотребныя ко спасению дары благости Божией, да благодарственно тебе вопием: Радуйся, Пресвятыя Троицы благоволением осененный. Радуйся, Пресвятыя Богородицы милостьми ущедренный. Радуйся, ангелов сожителю. Радуйся, святых всех сонаследниче. Радуйся, грешных милостивый заступниче. Радуйся, бедствующих скорый помощниче. Радуйся, славо и похвало святыя твоея обители. Радуйся, благодатное удобрение земли Российския. Радуйся, всем приходящым к тебе на поклонение дары целебныя щедро подаваяй. Радуйся, болезни неисцельныя единым прикосновением к раце твоей исцеляяй. Радуйся, по Бозе и Богородице крепкое наше упование. Радуйся, душ и телес наших богодарованное врачевание. Радуйся, Стефане, великий чудотворче.
О чудотворче преславный, и заступниче всем нам скорый и милостивый, преподобне и богоносне отче наш Стефане! Припадающе к тебе с верою и любовию, молим тя: молися за нас грешных к Триипостасному Богу, и молитвами твоими святыми от адских мук и погибели вечныя избави нас, сподоби же Царствие Небесное получити, и в радости святых вечно пети Богу Спасителю нашему: Аллилуиа.
Вам будет интересно посмотреть еще и видео рассказ о преподобном Стефане: