стефано махрищский в чем помогает

Преподобный Стефа ́ н Махрищский

Дни памяти

6 июля – Собор Владимирских святых

19 июля – Собор Радонежских святых

4 сентября (переходящая) – Собор Московских святых

Житие

Крат­кое жи­тие пре­по­доб­но­го Сте­фа­на Махри­щско­го

Друг и со­бе­сед­ник пре­по­доб­но­го Сер­гия Ра­до­неж­ско­го. Ро­дом из Ки­е­ва. При­нял мо­на­ше­ство в Ки­е­во-Пе­чер­ском мо­на­сты­ре. Вслед­ствие уси­ле­ния го­не­ний на пра­во­слав­ных со сто­ро­ны ка­то­ли­ков, ища без­мол­вия, свя­той уда­лил­ся в ме­стеч­ко Махри­ще (в 35 вер­стах от Тро­и­це-Сер­ги­е­вой Лав­ры) и здесь не позд­нее 1358 г. по бла­го­сло­ве­нию свя­ти­те­ля Алек­сия, мит­ро­по­ли­та Мос­ков­ско­го, ос­но­вал оби­тель в честь Св. Тро­и­цы.

Нена­висть со­сед­них вла­дель­цев зем­ли за­ста­ви­ла пре­по­доб­но­го Сте­фа­на уда­лить­ся на ре­ку Ав­не­жу, где в 60 вер­стах от Во­лог­ды свя­той ос­но­вал дру­гую оби­тель Св. Тро­и­цы.

Вер­нув­шись в Махри­щскую оби­тель, св. Сте­фан учре­дил в ней об­ще­жи­тие и под­ви­зал­ся до сво­ей кон­чи­ны, по­сле­до­вав­шей в 1406 г.

В 1550 г. бы­ли об­ре­те­ны нетлен­ные мо­щи пре­по­доб­но­го, про­сла­вив­ши­е­ся мно­ги­ми чу­де­са­ми. Од­но из них про­изо­шло, ве­ро­ят­но, в 1557 г., ко­гда по мо­лит­ве к пре­по­доб­но­му про­изо­шло чу­дес­ное умно­же­ние хле­ба на 2000 бо­го­моль­цев, и остат­ков со­бра­ли столь­ко, что бра­тия пи­та­лась еще три ме­ся­ца.

Пол­ное жи­тие пре­по­доб­но­го Сте­фа­на Махри­щско­го

Пре­по­доб­ный Сте­фан был совре­мен­ни­ком и бли­жай­шим со­бе­сед­ни­ком пре­по­доб­но­го Сер­гия Ра­до­неж­ско­го. Ро­дил­ся и вос­пи­тал­ся он в Ки­е­ве, при­нял ино­че­ство в Пе­чер­ской оби­те­ли, где про­во­дил жизнь в стро­гом воз­дер­жа­нии, непре­стан­ной мо­лит­ве и пол­ном по­слу­ша­нии у стар­цев. Несколь­ко лет свя­той Сте­фан про­жил в Ки­е­во-Пе­чер­ском мо­на­сты­ре, все бо­лее со­вер­шен­ству­ясь в ино­чес­ких по­дви­гах. Но мир­ное те­че­ние мо­на­ше­ской жиз­ни в Ки­е­ве бы­ло на­ру­ше­но под­чи­не­ни­ем юж­ной ча­сти Рос­сии кня­зьям ли­тов­ским, а за­тем – поль­ско­му ко­ро­лю. Ка­то­ли­ки уси­ли­ли свое вли­я­ние и ста­ли при­тес­нять пра­во­слав­ных: от­би­ра­ли у них хра­мы и устра­и­ва­ли в них ко­сте­лы, не до­пус­ка­ли пра­во­слав­ных до зна­чи­тель­ных долж­но­стей, бра­ни­ли и да­же из­би­ва­ли свя­щен­ни­ков и мо­на­хов. Го­не­ние на пра­во­сла­вие осо­бен­но уси­ли­лось в се­ре­дине XIV ве­ка. В то вре­мя мно­гие ино­ки в Ки­е­ве и его окрест­но­стях по­ки­ну­ли свои мо­на­сты­ри и уеди­ни­лись в без­вест­ных де­брях и пу­сты­нях для по­дви­гов по­ста и мо­лит­вы. Пре­по­доб­ный Сте­фан так­же ушел из Ки­е­во-Пе­чер­ской Лав­ры и от­пра­вил­ся на се­вер, в пра­во­слав­ную Моск­ву.

Свя­той Сте­фан при­был в сто­ли­цу Рус­ско­го го­су­дар­ства в кня­же­ние ве­ли­ко­го кня­зя Иоан­на II (1353–1359), сы­на Ка­ли­ты и от­ца св. бл­гв. кн. Ди­мит­рия Дон­ско­го (па­мять 19 мая/1 июня), ко­то­рый пред­ло­жил по­движ­ни­ку из­брать для жи­тель­ства лю­бой мо­на­стырь в Москве. Но свя­той Сте­фан ре­шил по­се­лить­ся в пу­стыне и от­пра­вил­ся на се­ве­ро-во­сток, где из­брал се­бе ме­сто в лес­ном уро­чи­ще Махри­ще, в 35-ти вер­стах от оби­те­ли пре­по­доб­но­го Сер­гия. Во­дру­зив де­ре­вян­ный крест, по­движ­ник сру­бил се­бе кел­лию, вы­кор­че­вал во­круг лес для воз­де­лы­ва­ния зем­ли и стал жить там, под­ви­за­ясь в по­сте, мо­лит­ве и тру­дах. Ко­гда о свя­том от­шель­ни­ке ста­ло из­вест­но в окрест­но­стях, к нему на­ча­ли при­хо­дить рев­ни­те­ли бла­го­че­стия. Сна­ча­ла пре­по­доб­ный Сте­фан, стре­мясь к без­мол­вию, не раз­ре­шал им по­се­лить­ся око­ло него, но за­тем усту­пил их прось­бам. Не позд­нее 1358 го­да по бла­го­сло­ве­нию свя­ти­те­ля Алек­сия, мит­ро­по­ли­та Мос­ков­ско­го († 1378; па­мять 12/25 фев­ра­ля), пре­по­доб­ный Сте­фан ос­но­вал мо­на­стырь. Бра­тия по­стро­и­ли храм во имя Жи­во­на­чаль­ной Тро­и­цы, тра­пез­ную и кел­лии, ко­то­рые об­нес­ли огра­дой. Свя­ти­тель Алек­сий ру­ко­по­ло­жил пре­по­доб­но­го Сте­фа­на во иеро­мо­на­ха и по­ста­вил игу­ме­ном но­вой оби­те­ли.

Устро­ен­ная пре­по­доб­ным Сте­фа­ном оби­тель чрез­вы­чай­но рас­про­стра­ни­лась, ру­ко­во­ди­мая им по уста­ву об­ще­жи­тия. Неле­ност­но крот­ки­ми и ти­хи­ми на­став­ле­ни­я­ми по­учал бра­тию пре­по­доб­ный о пу­тях спа­се­ния, о бла­го­чи­нии цер­ков­ном и обя­зан­но­стях ино­ка, на­по­ми­ная им сло­ва Гос­под­ни: «На ко­го воз­зрю, ес­ли не на крот­ко­го и мол­ча­ли­во­го и тре­пе­щу­ще­го Мо­их сло­вес» (Ис.66,2). Еще бо­лее, чем сло­вом, по­учал игу­мен при­ме­ром, ни­чем не от­ли­ча­ясь от бра­тии в одеж­де и пи­ще, об­ле­чен­ный в ру­би­ще, как бы один из по­след­них, пер­вен­ствуя толь­ко на мо­лит­ве, ибо всех пре­ду­пре­ждал в хра­ме Бо­жи­ем и ни­ко­му не усту­пал в тру­дах. Не толь­ко ино­ки, но и ми­ряне сте­ка­лись к нему из окрест­но­стей для ду­хов­но­го со­ве­та, по­се­щал для на­зи­да­тель­ной бе­се­ды и пре­по­доб­ный Сер­гий Ра­до­неж­ский, Лав­ра ко­то­ро­го уже воз­ни­ка­ла по со­сед­ству, в со­ро­ка вер­стах от Махри­щи. Но од­на­жды при­шел к пре­по­доб­но­му Сте­фа­ну ве­ли­кий спо­движ­ник Сер­гий, ута­ив от него ви­ну сво­е­го при­хо­да – огор­че­ние от бра­тии, вы­ну­див­шее его уда­лить­ся на вре­мя от сво­ей оби­те­ли. Узнав о при­ше­ствии пре­по­доб­но­го Сер­гия, пре­по­доб­ный Сте­фан ве­лел уда­рить в би­ло цер­ков­ное и встре­тил его со сво­ей бра­ти­ей, ибо еди­но­душ­ны бы­ли оба тру­же­ни­ка; еди­ную во­лю тво­ри­ли они Гос­по­да сво­е­го и друж­но воз­де­лы­ва­ли ду­хов­ную браз­ду, по­се­вая в ней се­мя сло­вес­ное. Встре­тив­шись, по­кло­ни­лись они вза­им­но до зем­ли, про­ся друг у дру­га мо­литв и бла­го­сло­ве­ния, вме­сте во­шли они в цер­ковь для крат­кой мо­лит­вы. Несколь­ко дней про­был пре­по­доб­ный Сер­гий в Махри­щской оби­те­ли, об­хо­дя с ним пу­сты­ню и ве­се­лясь ду­хов­но о ее про­цве­та­нии. На­ко­нец, от­крыл пре­по­доб­ный Сер­гий ему же­ла­ние сво­е­го серд­ца: «Же­лал бы я, от­че, с по­мо­щью Бо­жи­ей об­ре­сти се­бе ме­сто уеди­нен­ное, где бы без­молв­ство­вать. Про­шу твою лю­бовь да­ро­вать мне од­но­го из уче­ни­ков тво­их, зна­ю­щих пу­стын­ные ме­ста». Пре­по­доб­ный Сте­фан с лю­бо­вью ис­пол­нил прось­бу ав­вы Сер­гия и, от­пу­стив с ним доб­ро­де­тель­но­го уче­ни­ка сво­е­го Си­мо­на, про­во­дил его до ис­точ­ни­ка, за три вер­сты от оби­те­ли. Позд­нее на ме­сте рас­ста­ва­ния свя­тых стар­цев, над ис­точ­ни­ком, бы­ла по­став­ле­на ча­сов­ня. Си­мон, обо­шед­ши с пре­по­доб­ным Сер­ги­ем мно­гие ме­ста пу­стын­ные, ука­зал ему вы­со­кое пре­крас­ное ме­сто на ре­ке Кир­жа­чи. Оно по­лю­би­лось от­шель­ни­ку Ра­до­неж­ско­му, и там ос­но­вал пре­по­доб­ный но­вую оби­тель во имя Бла­го­ве­ще­ния Бо­го­ма­те­ри, где вре­мен­но во­дво­рил­ся, до­ко­ле бра­тия пер­во­на­чаль­ной Лав­ры его не по­чув­ство­ва­ли горь­ко­го ли­ше­ния и раз­лу­ки с та­ким пас­ты­рем и не умо­ли­ли его воз­вра­тить­ся, уже чрез по­сред­ство свя­ти­те­ля Мос­ков­ско­го Алек­сия.

По до­ро­ге в Моск­ву пре­по­доб­ный Сте­фан по­се­тил Махри­щскую оби­тель, где с ра­до­стью был встре­чен бра­ти­ей, умо­ляв­шей его не остав­лять их бо­лее и возв­ра­тить­ся к ним из сто­ли­цы.

Ми­ло­сти­во при­нял его там свя­ти­тель Алек­сий, глу­бо­ко ува­жав­ший его доб­ро­де­тель, и лю­би­тель бла­го­ле­пия цер­ков­но­го ве­ли­кий князь, ко­то­рый снаб­дил Мах­ри­щскую оби­тель мно­ги­ми зем­ля­ми и льго­та­ми и ве­лел пре­по­доб­но­му Сте­фа­ну опять в ней во­дво­рить­ся.

Бу­дучи в Москве, пре­по­доб­ный об­рел там бу­ду­ще­го све­тиль­ни­ка Рос­сий­ской Цер­кви. Юно­ша-си­ро­та Кос­ма, срод­ник ве­ли­ко­кня­же­ско­го бо­яри­на и околь­ни­че­го Ти­мо­фея Ва­си­лье­ви­ча Ве­лья­ми­но­ва, сла­вив­ше­го­ся бо­гат­ством, меч­тал быть ино­ком. Но его вли­я­тель­ный род­ствен­ник не со­гла­шал­ся от­пу­стить его в мо­нас­тырь. Узнав о свя­том Сте­фане, Кос­ма по­шел к нему и со сле­за­ми стал про­сить о по­мо­щи. Пре­по­доб­ный Сте­фан, про­ви­дя в юно­ше ве­ли­ко­го по­движ­ни­ка, по­стриг его в ря­со­фор и пред­на­рек ему имя Ки­рилл. За­тем пре­по­доб­ный от­вел Кос­му в Си­мо­нов мо­на­стырь, где пре­по­доб­ный Фе­о­дор (впо­след­ствии ар­хи­епис­коп Ро­стов­ский, † 1394; па­мять 28 но­яб­ря/11 де­каб­ря) по­стриг его в ман­тию. Это был пре­по­доб­ный Ки­рилл Бе­ло­е­зер­ский († 1427; па­мять 9/22 июня).

Вер­нув­шись в Махри­щскую оби­тель, пре­по­доб­ный Сте­фан ввел в ней об­ще­жи­тель­ный устав и в те­че­ние мно­гих лет мир­но и муд­ро управ­лял бра­ти­ей. По вре­ме­нам он при­хо­дил для бе­се­ды к ве­ли­ко­му чу­до­твор­цу Сер­гию.

До­стиг­нув глу­бо­кой ста­ро­сти, пре­по­доб­ный Сте­фан пе­ре­дал игу­мен­ство стар­цу Илии и при­нял ве­ли­кую схи­му. В ско­ром вре­ме­ни, чув­ствуя при­бли­же­ние сво­ей кон­чи­ны, он со­звал ду­хов­ное ста­до и в по­след­ний раз по­учил бра­тию по­дви­гам ду­хов­ным, стра­ху Бо­жию и непре­стан­ной па­мя­ти смерт­ной, люб­ви нели­це­мер­ной, воз­дер­жа­нию и ко­неч­но­му от­ре­че­нию от ми­ра. И при­ча­стив­шись Свя­тых Хри­сто­вых Та­ин, пре­дал пре­по­доб­ный Сте­фан чи­стую свою ду­шу Бо­гу июля в 14-й день 1406 го­да. Бла­го­уха­ние свя­той его жиз­ни по­ве­я­ло от свя­тых его мо­щей, сви­де­тель­ствуя о бла­го­при­ят­ном пред­ста­тель­стве его пред ли­цем Бо­жи­им. Со сле­за­ми бра­тия по­греб­ли его в со­здан­ной им оби­те­ли Жи­во­на­чаль­ной Тро­и­цы.

Мно­го лет по­сле пре­став­ле­ния бла­жен­но­го Сте­фа­на жил в его оби­те­ли некто бла­го­го­вей­ный ста­рец инок Гер­ман, уже сто­лет­ний, днем и но­чью пред­сто­яв­ший в мо­лит­вах Бо­гу. Од­на­жды но­чью вы­шел он из сво­ей кел­лии и уви­дел над гро­бом пре­по­доб­но­го огонь. Ужас­нул­ся ста­рец и по­спе­шил воз­ве­стить о том игу­ме­ну Ионе, ко­то­рый уви­дел из ок­на сво­е­го тот же огонь, как бы луч све­та, си­яв­ший от гроб­ни­цы. При­шел в то вре­мя из Лав­ры пре­по­доб­но­го Сер­гия игу­мен Ар­се­ний и, услы­шав о чуд­ном яв­ле­нии, ду­хов­но ура­зу­мел зна­ме­ние бла­го­да­ти Бо­жи­ей. Он ве­лел по­ста­вить над мо­ги­лой гроб­ни­цу, осе­нить ее по­кро­вом и пред нею воз­жечь неуга­си­мую лам­па­ду. С то­го вре­ме­ни воз­об­но­ви­лось по­чи­та­ние свя­то­го, уже по­чти за­бы­то­го, и бы­ло уста­нов­ле­но еже­год­ное ему празд­но­ва­ние.

В 1550 го­ду при по­строй­ке но­во­го ка­мен­но­го хра­ма во имя Жи­во­на­чаль­ной Трои­цы мо­щи пре­по­доб­но­го Сте­фа­на бы­ли об­ре­те­ны нетлен­ны­ми, но остав­ле­ны в но­вом хра­ме под спу­дом. От ко­жа­но­го па­ра­ман­да, най­ден­но­го на пер­сях мо­щей и вло­жен­но­го в се­реб­ря­ный крест, по­сле­до­ва­ли ис­це­ле­ния для при­ка­сав­ших­ся к нему с ве­рою.

По мо­лит­вам пре­по­доб­но­го про­ис­хо­ди­ли и дру­гие чу­де­са. Од­на­жды в празд­ник Пя­ти­де­сят­ни­цы в оби­тель со­бра­лось до двух ты­сяч бо­го­моль­цев. В тот год (по неко­то­рым ис­точ­ни­кам, 1557 г.) был го­лод и в оби­те­ли бы­ло ма­ло хле­ба. Игу­мен Вар­ла­ам (1557–1570), же­лая ис­пол­нить за­вет пре­по­доб­но­го, учив­ше­го пи­тать всех при­хо­дя­щих в мо­на­стырь, не знал, как быть. С ве­рою он об­ра­тил­ся в мо­лит­ве к свя­то­му Сте­фа­ну, про­ся у него по­мо­щи. За­тем игу­мен по­ве­лел мо­на­ху Си­мео­ну, слу­жив­ше­му за тра­пе­зой, весь имев­ший­ся хлеб раз­де­лить и раз­ло­жить на сто­лы. Си­ме­он мыс­лен­но осу­дил игу­ме­на, по­ла­гая, что та­кой по­сту­пок не толь­ко не на­кор­мит мно­же­ство на­ро­да, но и ли­шит бра­тию завт­раш­не­го про­пи­та­ния, од­на­ко он ис­пол­нил по­ве­ле­ние, и по мо­лит­ве свя­то­го Сте­фа­на про­изо­шло чу­до: не толь­ко все па­лом­ни­ки на­сы­ти­лись, но еще оста­лось столь­ко хле­ба, что бра­тия пи­та­лись им три ме­ся­ца.

Игу­мен Вар­ла­ам стал пер­вым со­би­ра­те­лем све­де­ний о жиз­ни пре­по­доб­но­го Сте­фа­на. Он разыс­кал за­пис­ки о свя­том у сво­е­го пра­де­да Се­ра­пи­о­на, лич­но знав­ше­го пре­по­доб­но­го Сте­фа­на, и за­пи­сал из­вест­ные ему чу­де­са, про­ис­хо­див­шие у свя­тых мо­щей. На ос­но­ве этих за­пи­сей игу­мен Да­ни­ло­ва мо­на­сты­ря Иоасаф (впо­след­ствии епи­скоп Во­ло­год­ский) по бла­го­сло­ве­нию мит­ро­по­ли­та Мос­ковс­ко­го Ма­ка­рия († 1563; па­мять 30 де­каб­ря/12 ян­ва­ря) со­ста­вил жи­тие и служ­бу пре­по­доб­но­му Сте­фа­ну. Служ­ба свя­то­му бы­ла со­став­ле­на так­же Си­мео­ном По­лоц­ким.

Источник

Преподобный Стефан, Махрищский чудотворец

стефано махрищский в чем помогает. Смотреть фото стефано махрищский в чем помогает. Смотреть картинку стефано махрищский в чем помогает. Картинка про стефано махрищский в чем помогает. Фото стефано махрищский в чем помогает

Преподобный Стефан (†27 июля 1406г.), игумен Махрищский, всея России чудотворец – духовный друг и собеседник преподобного Сергия Радонежского. Уроженец Киева, в раннем возрасте преподобный Стефан уходит в Киево-Печерскую обитель, где принимает монашеский постриг и долгое время подвизается, служа примером благочестия и подвижнической жизни для всей братии.

В середине XIV столетия из-за притеснений униатов преподобный покидает Киево-Печерский монастырь, приходит в Москву. Получив первосвятительское благословение митрополита Московского Феогноста, Стефан удаляется на северо-восток Руси, где в непроходимых владимирских лесах, на берегу реки Махры основывает общежительный Троицкий монастырь.

Обитель эту посетил некогда игумен земли Русской прп. Сергий Радонежский. Терпя скорби от братии своего монастыря, прп. Сергий пришел за духовным утешением к игумену Махрищскому Стефану и провел в его обители несколько дней, утешаясь беседой с преподобным. Отсюда с учеником прп. Стефана иноком Симоном прп. Сергий ушел на реку Киржач, где основал Благовещенскую обитель.

Среди посмертных чудес преподобного: умножение хлебов в обители, исцеления от паралича, эпилепсии, немоты и беснования.

Святитель Варлаам, ставший игуменом монастыря в 1557 году, с особым усердием собрал все сведения о жизни святого первоначальника обители и преподнес свой труд митрополиту Московскому Макарию. По благословению святителя иеромонах Данилова монастыря Иоасаф составил службу и житие преподобному Стефану. В 1558 году был освящен храм во имя прп. Стефана Махрищского, где почивали его мощи.

В 1997 году над местом упокоения преподобного Стефана был восстановлен храм в его честь, разрушенный в 1942 году, а над почивающими под спудом мощами поставлена рака.

Память святого преподобного Стефана Махрищского и всея России чудотворца совершается 14/27 июля.

Неразрывной на протяжении веков остается и связь двух обителей: Стефано-Махрищского монастыря и Троице-Сергиевой лавры. Почтить память игумена Махрищского в день его блаженной кончины ежегодно приезжает братия Лавры во главе с наместником – архиепископом Сергиево-Посадским Феогностом, который ежегодно возглавляет праздничное богослужение в день памяти прп. Стефана.

Ежедневно у мощей святого угодника Божия совершается краткий молебен.

Тропарь, глас 8

Православия ревнителю,/ благочестия наставниче и чистоты,/ ищущим спасения путеводительный светильниче,/ монашествующих Богодухновенное удобрение,/ преподобнаго Сергия духовный собеседниче,/ Стефане премудре,/ ученьми и добродеяньми твоими души просветил еси/ и пустыни населил еси,/ моли Христа Бога спастися душам нашим.

Кондак, глас 8

Чистотою душевною божественно вооружився,/ блаженную жизнь совершил еси,/ в пустыню, яко во град, вселився,/ благодать приял еси от Бога/ исцеляти недуги приходящим к честней твоей раце/ и всех возвышати к Божественней высоте,/ темже, имея дерзновение ко Святей Троице,/ поминай нас, чтущих память твою, да зовем ти:/ радуйся, преподобне Стефане, постником удобрение.

Источник

Православные иконы и молитвы

Информационный сайт про иконы, молитвы, православные традиции.

Преподобный Стефан Махрищский

Нас, единомышленников, много и мы быстро растем, выкладываем молитвы, высказывания святых, молитвенные просьбы, своевременно выкладывам полезную информацию о праздниках и православных событиях. Подписывайтесь. Ангела Хранителя Вам!

Преподобный Стефан Махрищский – российский чудотворец, сподвижник и друг праведного Сергия Радонежского. Святой прославился чудесами: увеличение хлебов для монахов, исцеление апоплексии, падучей болезни, отсутствия дара речи и избавление от бесов.

стефано махрищский в чем помогает. Смотреть фото стефано махрищский в чем помогает. Смотреть картинку стефано махрищский в чем помогает. Картинка про стефано махрищский в чем помогает. Фото стефано махрищский в чем помогает

Житие Стефана Махрищского

Будущий игумен родился в православной семье города Киева, родители воспитали его в духе Божьих законов. Познакомившись с ранних лет с мудростью Священного писания, ушел в Киево-Печерскую лавру, где постригся в монахи. Воздержание от искушений, пост, усердные молитвы и смирение монашеского образа жизни принимал безропотно, чем заслужил любовь всей братии.

В середине четырнадцатого века праведник покидает лавру из-за гонений польских униатов, которые отбирали монастыри, избивали и унижали монахов, и направляется в Москву. После получения благословения Московского митрополита удаляется во владимирские леса:

Многие люди потянулись к нему кто за напутствием или душевным разговором, а другие поселились рядом, получив согласие.

Спустя время Московский архиерей одобрил освещение храма Святой Живоначальной Троицы и обители. Стефан Махрищский получил сан священника, затем игумена. Князь Иоанн выдал грамоту на пользование землей и предоставил в дар деньги на возведение монастыря.

Притеснения со стороны братии Сергея Радонежского вынудили его искать пристанище в Стефанов Махрищском монастыре. Два святых праведника нашли общий язык и подружились. Затем Сергий ушел и обосновал на речке Киржач Благовещенскую обитель.

Когда князь Дмитрий Донской услышал о гонениях в отношении святого, содействовал его возвращению в родную пустыню Махрущи. Когда он вернулся в родную обитель, ввел устав и несколько лет мудро руководил монахами. Иногда для бесед встречался с Сергеем Радонежским.

Святые мощи

Преподобный Стефан умер в 1406 году. Тело похоронили рядом с церковью. Во время погребения мощи излучали дивный аромат, что подтвердило святость останков.

В 1557 году наставник обители Варлаам собрал всю информацию о житие святого и предоставил в Московскую митрополию. В 1558 году освятили церковь, где находились мощи Стефана Махрищского. Во время великой отечественной войны от храма ничего не осталось. При строительстве новой церкви в 1997 году на месте сгоревшего храма Святой Живоначальной Троицы обрели останки праведника. Мощи хранятся в раке, люди обращаются к ним за исцелением от духовных и физических болезней.

О чем молятся святому

Все, кто нуждается в помощи сил небесных и угодников Божьих, приходят к мощам и искренне молятся.

Молитвы Стефану Чудотворцу помогают:

На протяжении веков сохранилась духовная связь Стефано-Махрищского и Троице-Сергиевого монастыря. В день памяти преподобного, 27 июля, приезжают почтить святого все монахи Троицкой лавры во главе с епископом. Кроме того существуют и другие даты для почитания:

Праведник Стефан Махрищский – покровитель людей с его именем, поэтому им следует приобрести образ великого праведника. На иконах святого Стефана изображают седовласым старцем с бородой. Существуют также сюжеты, где они вдвоем с Сергеем Радонежским.

Всеблаженне и Преподобне Отче Стефане, прославленный угодниче Пресвятыя Троицы, престолу Ея предстоя с лики святых ангел и всех святых, помяни нас, в бедах и скорбех припадающих к цельбоносному твоему гробу и молящихся тебе: услыши молитвы наша и принеси к престолу Триипостасного Бога, прося у Него нам богатыя милости, здравия душам и телесем нашим, наипаче же отпущения грехов, благодати и спасения. Ты бо, имея дерзновение к Нему, можеши умолити Его, да подаст нам в житии нашем благая и вся, яже на пользу нашу и во уготовление к вечному животу. О, благий и верный рабе Божий, истинный учениче Христа, избранный сосуде Святаго Духа, Чудотворче Стефане! Молим тя усердно: сотвори нас грешных причастники бытии благодатных дарований, ими же тя Бог обогати, и буди нам по Бозе наставник к богоугодному житию, утишитель бури страстей, помощник в скорбех и бедах, и заступник от враг видимых и невидимых; да и мы, богоугодно прешедше поприще сея жизни, твоим предстательством и богоприятными твоими молитвами, будем наследницы царствия Божия и сподобимся вкупе с тобою предстояти престолу Царя славы. Ему же подобает всякая слава, честь и держава во веки веков. Аминь.

Обращаются верующие за помощью и с акафистом Стефану Махрищскому:

Избранный друже и собеседниче друга Божия чудотворца Сергиа, и дивный подражателю жития его святаго, преподобне отче наш Стефане! Песньми радостными восхваляем тя с любовию, небеснаго предстателя и заступника нашего: ты же богоносе, яко имеяй дерзновение ко Господу, молися выну о спасении нас грешных и от всяких бед свободи зовущих ти: Радуйся, Стефане, великий чудотворче.

Ангелом любезную чистоту от юности твоея возлюбив, отче Стефане, мир и вся красоты его тленныя презрел еси, служити же Господеви в преподобии и чистоте взыскал еси, и сего ради во обитель Киево-Печерскую пришед, пострижение во иноческий образ тамо восприял еси, подражая во всех добродетелех преподобным отцем Антонию и Феодосию и прочым преподобным Печерским. Темже славим тя по достоянию и глаголем: Радуйся, града Киева доброе прозябение. Радуйся, родителей благочестивых чадо боголюбезное. Радуйся, Евангелиа Христова верный последователю. Радуйся, заповедей Иисусовых ревностный исполнителю. Радуйся, дом родительский любве ради Божия оставивый. Радуйся, во обитель Киево-Печерскую на подвиги духовныя прешедый. Радуйся, богомудрия душеспасительнаго преисполненный. Радуйся, смирение святое себе усвоивый. Радуйся, постом душепагубныя страсти в себе умертвивый. Радуйся, молитвами непрестанными вся искушения диавольская отразивый. Радуйся, слезами покаянными убеливый ризу душевную. Радуйся, из глубины воздыханми приобретый чистоту сердечную. Радуйся, Стефане, великий чудотворче.

Видев подвиги о Бозе преподобных отец Печерских, Стефане богомудре, ревновал еси им подражати во всех добродетелех иноческих, и яко земля добрая, учения духовнаго словеса восприемля в сердце твое, плодоприносил еси Господеви житие преподобное, яко быти тебе во плоти ангелу и небесному человеку, и невозбранно пети ангельскую песнь Пресвятей Троице: Аллилуиа.

Разум небесный стяжав, отче преподобне, римским лжеучением, умножившимся во граде Киеве, смутился еси, и предпочел еси удалитися в страны северныя, ко граду Москве, идеже сияше Святое Православие, и многия храми Божии и обители иноческия быша. Мы же разумное бегство твое ублажая, воспеваем ти хвалебныя песни сицевыя: Радуйся, Православия поборниче. Радуйся, римскаго лжеучения обличителю. Радуйся, град Отечествия твоего оставивый, да град Небесный Иерусалим горний унаследиши. Радуйся, странник и пришлец бывый, да в сыновство Отцу Небесному сопричтешися. Радуйся, безмолвия любителю, бури еретическия мудро избежавый. Радуйся, молитвы умиленныя Господеви возносивый. Радуйся, звездо, сияющая благодати Божия зарею. Радуйся, от Юга к Северу пришедый светити людем житием твоим преподобным. Радуйся, трудолюбче нелицемерный, праздность возненавидевый. Радуйся, по нестяжательности и смирению твоему ветхия и многошвенныя одежды носивый. Радуйся, с посохом странника грады и веси обшедый и люди благочестию поучивый. Радуйся, самодержцев земли Российския присный друг и советник бывый. Радуйся, Стефане, великий чудотворче.

Сила Божия укрепляше тя, преподобне отче наш Стефане, егда стужив молвою человеческою во граде Москве, отшел еси в пустыню безлюдную на реку Махру, и тамо кущу пустынную себе соорудив, в ней подвизался еси в безмолвии совершеннем, един Единому Христу работая в посте и молитве, деннонощно воспевая Ему: Аллилуиа.

Имел еси едино попечение, преподобне, да спасеши душу твою, и представиши ю Христу без порока, чисту от всякия скверны греховныя: благий же Человеколюбец Господь, видев таковое твое благое произволение, поставляет тя пастыря иноком пустыннолюбивым, и сих собирает под твое руководство, да упасеши их во спасение. О сем тя прославляем и зовем: Радуйся, учителю благочестия. Радуйся, наставниче богомудрия. Радуйся, сотворивый и научивый. Радуйся, велий нареченный во Царствии Небеснем. Радуйся, пустыннолюбивая горлице. Радуйся, сладкопесненная ластовице. Радуйся, благоумиленный увещателю. Радуйся, многослезный молитвенниче. Радуйся, пустыню во град обительный претворивый. Радуйся, дебрь неплодную духовно уплодоносивый. Радуйся, спасения многих душ человеческих виновниче. Радуйся, ангелонравный человече. Радуйся, Стефане, великий чудотворче.

Бури греховныя избежав, отче Стефане, в благоотишии пустыннем водворился еси, и при помощи самодержца земли Российския, великаго князя Иоанна, храм Божий во имя Живоначальныя Троицы, и обитель иноческую в пустыни твоей возградил еси, да немолчно славится в ней гласы преподобными Триедин Бог, поется Ему песнь хвалы и благодарения: Аллилуиа.

Слышавше ближнии и дальнии о равноангельнем житии твоем, отче преподобне, прихождаху в пустынную обитель твою, ови послушати поучений твоих душеполезных, ови же подвизатися вкупе с тобою под твоим руководством. Ты же всех с отеческою любовию приимал еси, и неленостно служил еси спасению душ человеческих, темже и слышиши таковыя тебе похвалы: Радуйся, правило веры истинныя. Радуйся, образе кротости духовныя. Радуйся, пастырю добрый паствы иноческия. Радуйся, устроителю богомудрый киновии пустынныя. Радуйся, общежительныя уставы зело возлюбивый. Радуйся, вся обща имети братии в обители твоей законоположивый. Радуйся, ратоборче доблий, полки невидимых врагов крепко победивый. Радуйся, вождю благоискусный воинов духовных. Радуйся, великих пустынножителей верный подражателю. Радуйся, древних богоносных отцев ревностный последователю. Радуйся, преподобнаго чудотворца Сергиа многолюбимый друже и собеседниче. Радуйся, преподобнаго чудотворца Кирилла духовный руководителю и наставниче. Радуйся, Стефане, великий чудотворче.

Боготечная звезда явился еси, преподобне отче наш Стефане, и из глубины пустыни твоея духовно светил еси царствующему граду Москве и всему царству Православно-Российскому, друг и советник самодержцем его быв, вся добрая ко благочестию присно советуя им богомудренно, и богоугодно воспевая всех Творцу песнь: Аллилуиа.

Видев неразумныя человеки, напрасно гневавшася на тя, преподобне отче, место гневу их уступил еси, и предпочел еси удалитися из обители твоея в пределы Вологодския, на реку Авнегу, идеже новую обитель иноческую возградил еси во спасение душ человеческих, и в ней присныя ученики твоя преподобных Григориа и Кассиана, яко крины райския, духовно возрастил еси, с ними же тя ублажаем, и зовем: Радуйся, неусыпный делателю винограда небеснаго. Радуйся, плоды сладкия от делания твоего Христу принесый. Радуйся, имя Божие спасительное во устех твоих выну имевый. Радуйся, память Пресладкаго Иисуса в сердце твое внедривый. Радуйся, иго Христово благое и легкое носивый. Радуйся, скорби многия благодушно претерпевый. Радуйся, гневавшымся напрасно на тя непререкавый. Радуйся, кротостию твоею злобу неразумных человеков побеждавый. Радуйся, миротворец благословенный бывый. Радуйся, мира ради обитель твою оставивый. Радуйся, нову на реце Авнеге соорудивый. Радуйся, богоугодно в ней со ученики твоими поживый. Радуйся, Стефане, великий чудотворче.

Проповедник веры Христовой явился еси, преподобне отче, в пределех Авнежских, и люди, языческим суеверием потемненныя, светом Христовым совершенно просветил еси, поучая их неленостно оставити нечестивыя обычаи языческия, и прилежати благочестию христианскому, да возмогут благоприятно пети единому истинному Богу славословия песнь: Аллилуиа.

Возсияв светом богоразумия твоего в странах полунощных, Стефане богомудре, повелением великаго князя Димитриа, паки во обитель твою,на реце Махре тобою устроенную, возвращаешися, в обители же твоей на реце Авнеге, преподобныя ученики твоя Григориа и Кассиана оставил еси, да продолжают они тамо по учению и примеру твоему подвиги духовныя, в нихже и венцы мученическими от Христовой десницы они увенчашася, и чудесы многими святость свою ознаменоваша. Тебе убо, отче, таковыя святыя ученики стяжавшему, вопием хвалебно: Радуйся, Евангелиа Христова немолчный проповедниче. Радуйся, апостольских преданий ревностный блюстителю. Радуйся, языческаго нечестия искоренителю. Радуйся, веры Православныя распространителю. Радуйся, во след себе ко Христу ученики твоя приведый. Радуйся, святая чада о Христе стяжавый. Радуйся, с ними возшедый прияти мзду небесную от Господа. Радуйся, несокрывый талант, врученный тебе от Всевышняго Домовладыки. Радуйся, куплю многу им сотворивый, спасение душ человеческих. Радуйся, заблуждшыя на путь правый направивый твоими ученьми. Радуйся, ближния твоя искренно возлюбивый. Радуйся, спасению их душевному послуживый. Радуйся, Стефане, великий чудотворче.

Хотя Господь явити нам образ смирения святаго, приводит к тебе, отче Стефане, преподобнаго Сергиа, его же во вратех обители твоея сретив, присил еси его благословити тя со ученики твоими: тойже благословения от тебе смиренномудренно прошаше, дондеже умоленный тобою благослови тя, и утешився духовною беседою с тобою, воспеваше Богу: Аллилуиа.

Новаго тя ревнителя по благочестию познав благоверный великий князь Димитрий, отца духовнаго себе тя нарече, и во всем с любовию послушаше твоих советов богомудрых, преподобне отче Стефане, ведая близость твою к Царю царей Христу Богу, Его же умоляти непрестай и о нас грешных, вопиющих ти хвалебно: Радуйся, крине пустыннаго прозябения. Радуйся, миро Христова благоухания. Радуйся, смирения совершеннаго зерцало. Радуйся, от стрел вражиих крепкое нам забрало. Радуйся, смирением высокая стяжавый. Радуйся, нетленное унаследивый. Радуйся, пустыню духовно просветивый. Радуйся, слезными потоки бразду душевную напоивый. Радуйся, посещения преподобнаго Сергиа удостоенный. Радуйся, благословением и молитвою его освященный. Радуйся, преподобием светло украшенный. Радуйся, дарами Божия благодати преисполненный. Радуйся, Стефане, великий чудотворче.

Странствовав во град Москву, отче Стефане, смотрением Божиим преподобнаго Кирилла на путь подвижничества духовнаго привел еси богомудрыми твоими словесы, и обручение ангельскаго образа на него возложив, Христу его присвоил еси, не убоявся гнева сродника его, именитаго болярина великокняжескаго, егоже гнев неразумный дивно утолил еси, зовый Богу, тако изволившему: Аллилуиа.

Весь в Бозе быв, преподобне отче, о Бозе и угождении Ему всегда беседовал еси со ученики твоими, и от любве сердечныя ко Господу, слезы многия изливал еси от очес твоих при беседах сих, умоляя чада твоя духовная, ничтоже предпочитати паче любве Христовы. Молим тя, угодниче Божий, сподоби и нас хладных воспламенитися любовию ко Господу, да возможем неосужденно вопити тебе: Радуйся, грешники на покаяние наставивый. Радуйся, кающыяся с Богом примиривый. Радуйся, отец чадолюбивый учеником твоим бывый. Радуйся, немощи немощных любвеобильно носивый. Радуйся, уневестивый Христу многия душы человеческия. Радуйся, образе совершенства духовнаго в себе явивый. Радуйся, с плакавшими плакавый. Радуйся, болящыя посещавый и нищыя питавый. Радуйся, вдов и ситрот защитниче. Радуйся, обидимых и гонимых заступниче. Радуйся, сильным мира Суда Божия провозвестниче. Радуйся, всякия неправды нелицеприятный обличителю. Радуйся, Стефане, великий чудотворче.

Всем приходившым в обитель твою святую, дивно бысть видети тя, отче преподобне, в ветхой и многошвенной ризе ходившаго, и на равне с братиею твоею в работах монастырских труждавшагося: никогда же бо празден был еси, но рукама твоима делая, во устех молитву к Богу присно имел еси, зовый Ему от умиленныя души: Аллилуиа.

Вития богомудрый был еси, преподобне отче Стефане, и языком твоим, яко тростию книжника скорописца, закон Бога твоего начертавал еси на сердцах человеческих, всем верно показуя путь ко спасению, по немуже сам неуклонно шествовал еси до блаженныя твоея кончины. Ткмже приими от нас похвалы таковыя: Радуйся, главо святая, благодатию Божиею осененная. Радуйся, проповедниче сладкоглаголивый, вещавый словеса жизни вечныя. Радуйся, пустынный гражданине, егоже ученьми спасошася мнози. Радуйся, приведый ко Христу совершенныя подвижники. Радуйся, воеводо добропобедный ратующих со враги невидимыми. Радуйся, руководителю предобрый пустынножителей. Радуйся, псалмопении немолчными Бога славивый. Радуйся, молитвы умиленныя выну Господеви приносивый. Радуйся, постом и сухоядением плоть твою изнуривый. Радуйся, ветхаго в себе человека всецело духу покоривый. Радуйся, вся страсти греховныя в себе обуздавый. Радуйся, Стефане, великий чудотворче.

Спасение вечное унаследовал еси, преподобне отче Стефане, и кончиною благою скончался еси, яко истинный угодник Христа Бога, чесого знамение бысть благоухание велие, исполнившее всю келлию, идеже предал еси святую душу твою в руце Божии. Тако бо прослави тя при исходе твоем Господь, дивный во святых своих, Емуже поеши со ангелы: Аллилуиа.

Пение молебное от лет древних совершается у гроба твоего, преподобне отче, чудеса же многая от него истекают обильною струею. Темже славим тя, чудотворца милостиваго, и с любовию покланяемся честней и многоцелебней твоей раце, просяще себе твоего молитвеннаго предстательства ко Господу, Емуже благодарственно взываем: Аллилуиа.

Свет небесный возсия на гробе твоем, Стефане чудотворче, и огненная луча в нощи озари место посмертнаго твоего покоя, в знамение великия твоея святости. Молим тя, преподобне, лучею Божией благодати в тебе живущей, озари наша мрачныя душы, и приведи ны ко свету спасения твоими молитвами, да возможем достойно благохвалити тя песньми сицевыми: Радуйся, от горних высот к земнородным милостивно приникаяй. Радуйся, от раки твоея святыя исцеления болящым подаваяй. Радуйся, в сониих и видениих верныя посещаяй. Радуйся, обитель твою и по смерти молитвенно назираяй. Радуйся, скорбящих благий утешителю. Радуйся, унывающих благодатный ободрителю. Радуйся, реко приснотекущая чудес. Радуйся, милования источниче неоскудный. Радуйся, благоутробия щедроты обильно всем даруяй. Радуйся, ближних и дальних милостьми твоими ущедряяй. Радуйся, и неведущым тя благодеяния целебныя источаяй. Радуйся, единым призыванием имени твоего недуги неисцельныя врачуяй. Радуйся, Стефане, великий чудотворче.

Благодать Божия, по летех мнозех, соблюде тело твое святое нетленно в земли, преподобне отче Стефане, и яко сокровище многоценное, яви е людем, цело и нерушимо во всех составех, яко ниже одеждам твоим коснутися тлению, и пояс усмен от мощей твоих целебную благодать прояви, егоже возложением всякия недуги исцеляхуся, и дуси нечистии от человек исхождаху, во еже всем зрящым сия прославляти Творца чудес Бога, и пети Ему: Аллилуиа.

Поюще святое и равноангельное житие твое, прославляем многая и преславная чудотворения твоя, преподобне чудотворче, отче наш Стефане, ты же, яко благ и милостив, не возгнушайся пений наших молебных, но отеческою любовию твоею приими я в воню благоухания духовнаго, и ниспосли нам грешным вся благопотребныя ко спасению дары благости Божией, да благодарственно тебе вопием: Радуйся, Пресвятыя Троицы благоволением осененный. Радуйся, Пресвятыя Богородицы милостьми ущедренный. Радуйся, ангелов сожителю. Радуйся, святых всех сонаследниче. Радуйся, грешных милостивый заступниче. Радуйся, бедствующих скорый помощниче. Радуйся, славо и похвало святыя твоея обители. Радуйся, благодатное удобрение земли Российския. Радуйся, всем приходящым к тебе на поклонение дары целебныя щедро подаваяй. Радуйся, болезни неисцельныя единым прикосновением к раце твоей исцеляяй. Радуйся, по Бозе и Богородице крепкое наше упование. Радуйся, душ и телес наших богодарованное врачевание. Радуйся, Стефане, великий чудотворче.

О чудотворче преславный, и заступниче всем нам скорый и милостивый, преподобне и богоносне отче наш Стефане! Припадающе к тебе с верою и любовию, молим тя: молися за нас грешных к Триипостасному Богу, и молитвами твоими святыми от адских мук и погибели вечныя избави нас, сподоби же Царствие Небесное получити, и в радости святых вечно пети Богу Спасителю нашему: Аллилуиа.

Вам будет интересно посмотреть еще и видео рассказ о преподобном Стефане:

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *