собор всех святых что это

НЕДЕЛЯ ВСЕХ СВЯТЫХ

Празднуется в 1-ю неделю по Пятидесятнице

Продолжая собой празднование Пятидесятницы, когда произошло сошествие Святого Духа на апостолов, Неделя всех святых напоминает о всём множестве святых, которые просияли и которым надлежит просиять благодатью Святого Духа во всем мире от Адама и до Второго Пришествия Христова.

Появление праздника

Появление общей церковной памяти всех мучеников, или же всех святых, произошло в Восточной части Римской империи не позднее конца IV-начала V века. В проповеди святителя Иоанна Златоуста на память «всех святых, по всему миру пострадавших,» сообщается, что этот праздник совершается через неделю после праздника Пятидесятницы [1]. Именно этот обычай со временем распространился во всей Православной Церкви.

В Сирии той же эпохи этот праздник тоже существовал, но отмечался в другое время. Так, среди песнопений преподобного Ефрема Сирина содержатся указания на празднование памяти всех святых 13 мая [2], а Сирийский Лекционарий 411 года указывает эту память в пятницу после Пасхи [3].

В грузинском переводе иерусалимского Лекционария, отражающем практику V-VII веков, память всех мучеников указана 22 января, с последованием на литургии: тропарь 4-го гласа «Радуйтесь, мученики Господни,» чтения (прокимен из Пс 115, Притч. 29, 2-6, Ис. 65, 13-18, Евр. 12, 1-11, аллилуиарий со стихом из Пс 88, Ин. 15, 20-16. 5a), тропарь 2-го гласа на умовение рук «Изначальные установления,» тропарь 4-го гласа на перенесение Даров «Тебе жертва.» Кроме того, 16 апреля в этом памятнике отмечается память «апостолов и всех святых, принявших их учение,» без указания последования [4].

В Западных землях Римской империи также было известно празднование 13 мая, упомянутое у святого Ефрема Сирина. Именно 13 мая 609 или 610 года папа Римский Вонифатий IV освятил в Риме бывший Пантеон как храм во имя Пресвятой Богородицы и всех мучеников, после чего это событие отмечалось в Западной Церкви. Римский папа Григорий III в первой половине VIII века освятил во имя Всех святых одну из часовен базилики святого Петра и установил ежегодное празднование памяти этого события 1 ноября, а век спустя папа Григорий IV официально утвердил в Западной Церкви в этот день праздник Всех святых. 31 октября, накануне праздника, полагался пост [5].

Богослужение и обычаи

В послеиконоборческих Студийском и Иерусалимском монастырских уставах служба Недели всех святых имеет те же чтения, что и в Типиконе Великой церкви, дополняясь целым рядом песнопений. В разных редакциях этих уставов вплоть до современных печатных изданий Иерусалимского Типикона служба эта излагается в целом одинаково. В этот день соединяются 2 последования: воскресное и всех святых (последование рядового святого поется на повечерии либо в иной день). Устав службы такой же, как и при совпадении памяти великого святого с воскресным днем, но без пения полиелея (и избранного псалма с величанием) на утрене. Неделя всех святых имеет особое значение в годовом круге богослужения: с этого дня заканчивается период пения Триоди и начинается период пения Октоиха; Неделя всех святых открывает собой цикл чтения 11 воскресных утренних Евангелий; с понедельника после этой недели на литургии читается Евангелие от Матфея.

Гимнографическое последование, приводимое в современных богослужебных книгах, включает тропарь 4-го гласа «Иже во всем мире мученик Твоих» («Τῶν ἐν ὅλῳ τῷ κόσμῳ μαρτύρων σου»), кондак плагального 4-го, т. е. 8-го, гласа «Яко начатки естества, Насадителю твари» («῾Ως ἀπαρχὰς τῆς φύσεως, τῷ φυτουργῷ τῆς κτίσεως»), канон 4-го плагального, т. е. 8-го, гласа, с акростихом «Воспеваю многоименные чины всех святых» («Τῶν ἁγίων πάντων πολυώνυμα τάγματα μέλπων»), ирмос: «Колеснице гонителя фараона погрузи» («῾Αρματηλάτην Θαραώ ἐβύθισε»), нач.: «Твоих святых воспевая чины» («Τῶν σῶν ῾Αγίων ἀνυμῶν τὰ τάγματα»); 6 самогласнов и 2 цикла подобнов. В студийских Типиконах и Триодях приводится также еще один цикл подобнов, отсутствующий в современных книгах, но количество самогласнов, как правило, меньше. В песнопениях Недели всех святых сначала прославляются апостолы и мученики, как составившие основу Церкви Христовой; некоторые песнопения посвящены святителям и преподобным.

Кроме гимнографических произведений для Недели всех святых создавались проповеди и поучения. Кроме упомянутого слова святителя Иоанна Златоуста, известность получили, например, слова патриарха Константинопольского Иоанна VIII Ксифилина и святителя Григория Паламы [7].

Молитвы

Иже во всем мире мученик Твоих,/ яко багряницею и виссом,/ кровьми церковь Твоя украсившися,/ теми вопиет Ти, Христе Боже:/ людем Твоим щедроты Твоя низпосли,/ мир жительству Твоему даруй// и душам нашим велию милость.

Яко начатки естества, Насадителю твари,/ вселенная приносит Ти, Господи, богоносныя мученики,/ тех молитвами в мире глубоце// Церковь Твою, жительство Твое Богородицею соблюди, Многомилостиве.

собор всех святых что это. Смотреть фото собор всех святых что это. Смотреть картинку собор всех святых что это. Картинка про собор всех святых что это. Фото собор всех святых что это
Второе пришествие, образ всех святых. Греческая икона кон. XX-нач. XXI века.

Иконография

Праздник вне Православной Церкви

В Ирландии канун дня всех святых (англ. Halloween, от All Hallows’ Eve, т. е. канун Всех святых) в народном сознании отождествился с языческим кельтским праздником Самайн и сделался, несмотря на пост, днем разнузданного веселья. В XX веке «Хеллоуин» получил благодаря выходцам из Ирландии большую популярность в США, приобрёл характер насмешки над праздником Всех святых, и оттуда распространился по всему миру.

Использованные материалы

[2] Bickell, G. S., Ephraem Syri carmina Nisibena, Lpz., 1866, 23, 89.

[3] A Syriac Lectionary from the Church of the Forty Martyrs in Mardin, Tur Abdin, Mesopotamia [ed. A. Vööbus], Louvain, 1986, XVIII-XXVII (CSCO; 485).

[4] Tarchnischvili, Grand Lectionnaire, T. 1, [Pars. 1], 31-32; [Pars. 2], 31; T. 2. [Pars. 1], 2; [Pars. 2], 5.

[5] DACL. T. 15. Fasc. 164-165. P., 1946. Col. 438-439.

Источник

День Всех Святых: история, богослужение, иконы, проповеди (+Видео)

собор всех святых что это. Смотреть фото собор всех святых что это. Смотреть картинку собор всех святых что это. Картинка про собор всех святых что это. Фото собор всех святых что это

В первое воскресенье после дня Святой Троицы Православная Церковь празднует день Всех Святых. Подробнее об этом Вы сможете узнать, прочитав нашу статью.

День Всех Святых

собор всех святых что это. Смотреть фото собор всех святых что это. Смотреть картинку собор всех святых что это. Картинка про собор всех святых что это. Фото собор всех святых что это

Все Святые неслучайно вспоминаются через неделю после Троицы – на Троицу была установлена Церковь, это день ее рождения, посажен росток в землю. И вот мы видим, каким ярким цветом расцвел посаженный цветок – святые мученики и исповедники, преподобные и пророки, юродивые и святители. День Всех Святых соединен с первым воскресением после Пятидесятницы, этим показывается, что святость – это плод Духа Святого. Этот плод созрел не в каких-то полубогах, великанах или инопланетянах, а обычных людях, сделанных из того же теста, что и мы с вами.

Сколько всего святых в христианстве – неизвестно. Жития и описания святых не вмещаются в самые толстые тома Четьих–Миней, о подвиге тысяч никогда не будет известно… Мы не узнаем о мучениках первых веков христианской Церкви, разорванных дикими зверями на арене цирка за веру в Христа, сокрытыми от нас останутся имена подвижников и монахов, живших в удалении от мира и так горячо молившихся за мир, не счесть и имен верующих, расстрелянных в годы безбожия в лагерях.

История Дня Всех Святых

Праздник известен с конца IV — начала V веков. Существует проповедь Иоанна Златоуста на память «всех святых, по всему миру пострадавших», в которой уже указывается день празднования, аналогичный существующему в настоящее время. Среди песнопений Ефрема Сирина есть упоминание о праздновании в честь всех святых 13 мая.

Сирийский Лекционарий указывает пятницу после Пасхи как день празднования всех святых. Иерусалимская соборная практика V-VII веков, реконструированная по грузинскому переводу Лекционария, содержала праздники в честь всех мучеников (22 января) и в честь «всех апостолов и всех святых, принявших их учение» (16 апреля).

Студийский, а затем и Иерусалимский Типиконы окончательно помещают праздник в честь всех святых на первую неделю (воскресение) после Пятидесятницы. Такая последовательность праздников обнаруживает их логическую связь: святые просияли хоть и в разное время и различными подвигами, но по благодати единого Святого Духа, излившегося на Церковь в день Пятидесятницы.

Богослужение на День Всех Святых

В годовом богослужебном круге Православной Церкви день Всех Святых является пограничным: заканчивается период использования за богослужением песнопений Цветной Триоди и начинается период пения Октоиха.

На утрене дня Всех Святых начинается чтение «столпа» — последовательности 11 воскресных Евангелий, рассказывающих о Воскресении Христовом. На вечерне праздника читаются три паремии, содержащие ветхозаветные указания на славу святых: Ис.43:9-14 — святые названы свидетелями и благовестниками Божественного спасения («Мои свидетели, говорит Господь, вы и раб Мой, которого Я избрал»); Прем.3:1-9 — святые, хоть и уничиженные на земле, прославлены Богом («А души праведных в руке Божией, и мучение не коснется их. В глазах неразумных они казались умершими, и исход их считался погибелью, и отшествие от нас — уничтожением; но они пребывают в мире»); Прем.5:15 — 6:3 — святые восторжествуют в день пришествия Господня («Праведники живут во веки; награда их — в Господе, и попечение о них — у Вышнего. Посему они получат царство славы и венец красоты от руки Господа, ибо Он покроет их десницею и защитит их мышцею»).

Гимнография праздника изобилует поэтическими оборотами: святые называются «непрелестными светилами» (канон утрени, песнь 3), «божественным облаком» (там же, песнь 6), «начатками естества» (кондак), «терпеливодушными» (стихира на литии); их кровью Церковь украшается «багряницею и виссом» (тропарь); они «уясняют церковное небо» (канон утрени, песнь 8), «добродетелей светлостью» делают землю небом (стихира на хвалитех).

Тропарь Всем Святым

Иже во всем мире мученик Твоих, / яко багряницею и виссом, / кровьми церковь Твоя украсившися, / теми вопиет Ти, Христе Боже: / людем Твоим щедроты Твоя низпосли, / мир жительству Твоему даруй / и душам нашим велию милость.

Кондак Всех Святых

Яко начатки естества, Насадителю твари,/ вселенная приносит Ти, Господи, богоносныя мученики,/ тех молитвами в мире глубоце// Церковь Твою, жительство Твое Богородицею соблюди, Многомилостиве.

Иконы

собор всех святых что это. Смотреть фото собор всех святых что это. Смотреть картинку собор всех святых что это. Картинка про собор всех святых что это. Фото собор всех святых что это

собор всех святых что это. Смотреть фото собор всех святых что это. Смотреть картинку собор всех святых что это. Картинка про собор всех святых что это. Фото собор всех святых что это

собор всех святых что это. Смотреть фото собор всех святых что это. Смотреть картинку собор всех святых что это. Картинка про собор всех святых что это. Фото собор всех святых что это

собор всех святых что это. Смотреть фото собор всех святых что это. Смотреть картинку собор всех святых что это. Картинка про собор всех святых что это. Фото собор всех святых что это

собор всех святых что это. Смотреть фото собор всех святых что это. Смотреть картинку собор всех святых что это. Картинка про собор всех святых что это. Фото собор всех святых что это

собор всех святых что это. Смотреть фото собор всех святых что это. Смотреть картинку собор всех святых что это. Картинка про собор всех святых что это. Фото собор всех святых что это

Вы прочитали статью День Всех Святых: история, богослужение, иконы. Читайте также:

Источник

Собор Всех святых

Историческое содержание

Празд­ник из­ве­стен с кон­ца IV – на­ча­ла V ве­ков. Су­ще­ству­ет про­по­ведь свт. Иоан­на Зла­то­уста на па­мять «всех свя­тых, по все­му ми­ру по­стра­дав­ших», в ко­то­рой уже ука­зы­ва­ет­ся день празд­но­ва­ния ана­ло­гич­ный су­ще­ству­ю­ще­му в на­сто­я­щее вре­мя. Сре­ди пес­но­пе­ний прп. Еф­ре­ма Си­ри­на есть упо­ми­на­ние о празд­но­ва­нии в честь всех свя­тых.

Сту­дий­ский, а за­тем и Иеру­са­лим­ский Ти­пи­ко­ны окон­ча­тель­но по­ме­ща­ют празд­ник в честь всех свя­тых на первую неде­лю (вос­кре­се­ние) по­сле Пя­ти­де­сят­ни­цы. Та­кая по­сле­до­ва­тель­ность празд­ни­ков об­на­ру­жи­ва­ет их ло­ги­че­скую связь: свя­тые про­си­я­ли хоть и в раз­ное вре­мя и раз­лич­ны­ми по­дви­га­ми, но по бла­го­да­ти еди­но­го Свя­то­го Ду­ха, из­лив­ше­го­ся на Цер­ковь в день Пя­ти­де­сят­ни­цы.

В го­до­вом бо­го­слу­жеб­ном кру­ге пра­во­слав­ной церк­ви День всех свя­тых яв­ля­ет­ся по­гра­нич­ным:

На ве­черне празд­ни­ка чи­та­ют­ся три па­ре­мии, со­дер­жа­щие вет­хо­за­вет­ные ука­за­ния на сла­ву свя­тых: Ис.43:9-14; Прем.3:1-9; Прем.5:15-6:3.

Чи­та­ю­щий­ся на ли­тур­гии от­ры­вок из По­сла­ния к Ев­ре­ям (Евр.11:33-12:2) про­слав­ля­ет вет­хо­за­вет­ных пра­вед­ни­ков и на­зы­ва­ет их «об­ла­ком сви­де­те­лей», а со­став­ное еван­гель­ское чте­ние (Мф.10:32-33; Мф.10:37-38; Мф.19:27-30) ука­зы­ва­ет на необ­хо­ди­мые при­зна­ки свя­то­сти («Кто ис­по­ве­да­ет Ме­ня пред людь­ми, то­го ис­по­ве­даю и Я пред От­цем Мо­им Небес­ным…Кто не бе­рет кре­ста сво­е­го и сле­ду­ет за Мною, тот не до­сто­ин Ме­ня…Вся­кий, кто оста­вит до­мы, или бра­тьев, или се­стер, или от­ца, или мать, или же­ну, или де­тей, или зем­ли, ра­ди име­ни Мо­е­го, по­лу­чит во сто крат и на­сле­ду­ет жизнь веч­ную»).

Гим­но­гра­фия празд­ни­ка изоби­лу­ет по­э­ти­че­ски­ми обо­ро­та­ми: свя­тые на­зы­ва­ют­ся «непре­лест­ны­ми све­ти­лами» (ка­нон утре­ни, песнь 3), «бо­же­ствен­ным об­ла­ком» (там же, песнь 6), «на­чат­ка­ми есте­ства» (кондак), «тер­пе­ли­во­душ­ны­ми» (сти­хи­ра на ли­тии); их кро­вью Цер­ковь укра­ша­ет­ся «баг­ря­ни­цею и вис­сом» (тро­парь); они «уяс­ня­ют цер­ков­ное небо» (ка­нон утре­ни, песнь 8), «доб­ро­де­те­лей свет­ло­стью» де­ла­ют зем­лю небом (сти­хи­ра на хва­ли­тех).

Молитвы

И́же во всем ми́ре му́ченик Твои́х,/ я́ко багряни́цею и ви́ссом,/ кровьми́ Це́рковь Твоя́ украси́вшися,/ те́ми вопие́т Ти Христе́ Бо́же:/ лю́дем Твои́м щедро́ты Твоя́ низпосли́,/ мир жи́тельству Твоему́ да́руй,// и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Перевод: Кровью пострадавших во всем мире мучеников Твоих как порфирою и виссоном облеченная, их устами Церковь Твоя к Тебе взывает, Христе Боже: «Милости Твои людям Твоим ниспошли, мир народу Твоему даруй и душам нашим великую милость!»

Я́ко нача́тки естества́, Насади́телю тва́ри,/ вселе́нная прино́сит Ти Го́споди богоно́сныя му́ченики./ Тех моли́твами в ми́ре глубо́це Це́рковь Твою́,// жи́тельство Твое́, Богоро́дицею соблюди́ Многоми́лостиве.

Перевод: Как первые плоды природы Насадителю всего творения вселенная приносит, Тебе, Господи, Богоносных мучеников. Их мольбами и ходатайством Богородицы, Церковь Твою – Твой народ в мире глубоком сохрани, Многомилостивый.

Молитва Собору Всех святых

О, преблаже́ннии уго́дницы Бо́жии, вси святи́и, предстоя́щии Престо́лу Пресвяты́я Тро́ицы и наслажда́ющиися неизрече́ннаго блаже́нства! Се ны́не, в день о́бщаго ва́шего торжества́, ми́лостивно призрите на нас, ме́ньших бра́тий ва́ших, принося́щих вам сие́ хвале́бное пе́ние и хода́тайством ва́шим прося́щих ми́лости и отпуще́ния грехо́в у Преблага́го Го́спода: ве́мы бо, вои́стинну ве́мы, я́ко вся, ели́ка восхо́щете, испроси́ти у Него́ мо́жете. Те́мже у́бо смире́нно мо́лимся вам: моли́те ми́лостиваго Влады́ку, да пода́ст нам дух ва́шея ре́вности к хране́нию святы́х Его́ за́поведей, я́ко да те́кше по стопа́м ва́шим, возмо́жем земно́е по́прище в доброде́тельном житии́ без поро́ка прейти́ и в покая́нии дости́гнути пресла́вных селе́ний ра́йских, и та́мо ку́пно с ва́ми прославля́ти Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Величание Собору Всех святых

Велича́ем вас,/ апо́столи, му́ченицы и проро́цы и вси святи́и,/ и чтим святу́ю па́мять ва́шу,// вы бо мо́лите о нас/ Христа́ Бо́га на́шего.

Каноны и Акафисты

Акафист Собору Всех Святых

собор всех святых что это. Смотреть фото собор всех святых что это. Смотреть картинку собор всех святых что это. Картинка про собор всех святых что это. Фото собор всех святых что это

Кондак 1

Избранным угодником Божиим, всем святым, от века во всем мире просиявшим и на небеси венцы славы приявшим, похвальное приносим пение. Вы же, яко имущии велие дерзновение ко Господу, от всяких нас бед свободите, да зовем вам хвалебно:

Радуйтеся, вси святии, теплии о всем мире Богу молитвенницы.

Икос 1

Ангельский собор, умаленный падением гордых ангел и вами, всеми святыми, восполняемый, светло торжествует в день памяти вашей, и всю вселенную созывает на веселие духовное. Мы же, им подражающе, зовем вам радостно:

Радуйтеся, святии, от века Богом предуведеннии и предуставленнии к славе небесней.

Радуйтеся, от всех родов, мест и времен в служение Господу избраннии.

Радуйтеся, избрание ваше подвигами благочестия оправдавшии.

Радуйтеся, образом добрых дел ваших правый путь к небеси нам показавшии.

Радуйтеся, прежде писаннаго закона Божия по закону совести праведно пожившии.

Радуйтеся, в законней сени благочестно житие свое совершившии.

Радуйтеся, в новей благодати светло добродетельми просиявшии.

Радуйтеся, в последняя сия времена Богу благоугодившии и мзду с первыми получившии.

Радуйтеся, от земных скорбей прешедшии к небесному покою.

Радуйтеся, сподобльшиися зрети неисповедимую славу Божию.

Радуйтеся, с лики безплотных непрестанно хвалящии Пресвятую Троицу.

Радуйтеся, всегда молящиися Ей о всех почитающих вас.

Радуйтеся, вси святии, теплии о всем мире Богу молитвенницы.

Кондак 2

Видящи Православная Христова Церковь, многочисленными лики святых, яко прекрасными райскими цветы себе украшену, светло почитает память их и Пречистую Богоматерь с Рождшимся от Нея Христом Богом величает, вопиющи Тому хвалебную песнь: Аллилуиа.

Икос 2

Разуму нашему просвещение у Господа испросите, святии угодницы Божии, да отрясше земное пристрастие, вознесемся сердцем и мыслию в наследованная вами и нам обещанная селения райская, и возопием вам радостно:

Радуйтеся, ветхозаветнии праотцы и патриарси, родоначальницы по плоти Христа Сына Божия.

Радуйтеся, яко благословением Божиим умножишася роды ваша, яко звезды небесныя.

Радуйтеся, среди мрака древняго нечестия правую вашу веру во истиннаго Бога сохранившии.

Радуйтеся, с надеждою чаявшии обетованнаго Искупителя.

Радуйтеся, яко от вашего племене возсия пресветлая свеща — Богородица Мария.

Радуйтеся, яко от Нея родися Победитель смерти и ада.

Радуйтеся, верою во грядущаго Христа спасение улучившии.

Радуйтеся, вместо древния клятвы благословение Тем получившии.

Радуйтеся, и во аде Христова пришествия ожидавшии.

Радуйтеся, адских мучений Им избавленнии.

Радуйтеся, на небеса со славою возведеннии.

Радуйтеся, с лики Ангельскими в вечныя обители Отца Небеснаго вселеннии.

Радуйтеся, вси святии, теплии о всем мире Богу молитвенницы.

Кондак 3

Силою Вышняго осенени бывше, святии, дерзновенно ополчистеся противу начал и властей злобы поднебесныя, и победивше тех коварства, вся благая начинания ваша добре совершисте, воспевающе Всесильному Человеколюбцу Богу: Аллилуиа.

Икос 3

Имуще, святии пророцы, преславная селения во обителех дому Отца Небеснаго и присносущным светом лица Божия просвещаеми, неизреченнаго воистину со всеми святыми наслаждаетеся блаженства, егоже мы, земнии, причастницы быти желающе, воспеваем вам сице:

Радуйтеся, святии пророцы, Богом избраннии прежде вашего рождения.

Радуйтеся, верно поработавшии Ему прежде Христова воплощения.

Радуйтеся, от младенчества благодатию Святаго Духа освященнии.

Радуйтеся, посланнии от Господа вразумляти заблуждшия сыны Израилевы.

Радуйтеся, предвозвестившии Христово от Девы славное рождение.

Радуйтеся, звезды, предварившии пришествие истиннаго Солнца.

Радуйтеся, законопреступных царей Израилевых дерзновенно обличившии.

Радуйтеся, всякое людское нечестие мечем слова Божия нещадно посекшии.

Радуйтеся, вернии раби Господни, вся хотения Его исполнившии.

Радуйтеся, истину небоязненно пред властьми вещавшии.

Радуйтеся, многи скорби в мире претерпевшии.

Радуйтеся, со всеми избранными торжествующии на небеси в славе вечней.

Радуйтеся, вси святии, теплии о всем мире Богу молитвенницы.

Кондак 4

Бури житейския избавльшеся, вси святии, преидосте в небесный покой, на места злачна и прохладна, идеже потоцы сладости неисповедимыя, пища славы Божия нетленная, пения и гласы празднующих; тамо убо торжествуете со всеми Ангельскими силами, поюще Богу: Аллилуиа.

Икос 4

Око не виде, и ухо не слыша, и на сердце земнаго человека не взыдоша радости и сладости, ихже вы ныне наслаждаетеся, Апостоли святии. Сего ради благоговейно взываем вам:

Радуйтеся, святии Апостоли, с Предтечею Иоанном ближайшии друзи Христовы.

Радуйтеся, по Пресвятой Деве Марии, первостоятелие у Престола Святыя Троицы.

Радуйтеся, возвестившии миру таинство нашего искупления.

Радуйтеся, светом веры Христовы омраченныя люди просветившии.

Радуйтеся, семя слова Божия в сердца человеческая всеявшии.

Радуйтеся, плоды трудов ваших в небесном вертограде пожинающии.

Радуйтеся, святии отцы, седмию Вселенскими Соборы исповедание Православныя веры утвердившии.

Радуйтеся, утишившии бурю еретическаго нечестия.

Радуйтеся, изъяснившии нам догматы Православныя веры.

Радуйтеся, и доныне учением вашим ограждающии Церковь Христову от ересей и расколов.

Радуйтеся, святии иерарси, словом и житием светло просиявшии.

Радуйтеся, во свете невечернем с духовными вашими чады ныне обитающии.

Радуйтеся, вси святии, теплии о всем мире Богу молитвенницы.

Кондак 5

Боготочною, Спасе, Кровию Твоею искупленнии и верно Тебе на земли послужившии вси святии, ныне на тверди церковней яко звезды пресветлыя сияют, и всех нас, по морю страстнаго сего жития плавающих, на путь правый, к небесному отечеству ведущий, наставляют; о сем убо с радостию благодарно поем Богу: Аллилуиа.

Икос 5

Видевши, святии мученицы, яко в мире сем вся суетна суть и тлению причастна, потщастеся Предвечному Богу благоугодити и претерпением лютых мук тленная на нетленная пременити, за еже сподобистеся предстояния у страшнаго Престола Владычня в славе вечней, в нейже не забудите и нас, память вашу совершающих и вопиющих вам таковая:

Радуйтеся, святии страстотерпцы, кровию своею запечатлевшии правую вашу во Христа веру.

Радуйтеся, не убоявшиися убивающих тело, души же не могущих убити.

Радуйтеся, претерпевшии страшная мучения.

Радуйтеся, явльшии на себе Христовых страстей изображения.

Радуйтеся, победившии лютых мучителей свирепства.

Радуйтеся, чрез огнь и воду прошедшии и в покой вечный вшедшии.

Радуйтеся, исповедницы и священномученицы, пострадавшии за благочестие и почитание святых икон.

Радуйтеся, преподобномученицы, в молитве Богу собеседовавшии и страданием диавола поправшии.

Радуйтеся, за славу и честь Царя Небеснаго мужественно воинствовавшии.

Радуйтеся, победную почесть от Христа на небеси приимшии.

Радуйтеся, велию благодать от Господа получившии.

Радуйтеся, многая и различная чудеса в славу Божию в поднебесней содевающии.

Радуйтеся, вси святии, теплии о всем мире Богу молитвенницы.

Кондак 6

Проповедуют христианстии роди славу вашу, вси святии: вы бо яко рай насажденный явистеся посреде Церкве, имущии древо жизни Самаго Господа, от негоже вкусивше сладости райския, вся скорогибнущая в мире сем презресте, и радостно в небесный вертоград внидосте, поюще: Аллилуиа.

Икос 6

Правоверие и добродетели преподобных отец, яко солнце, всему миру сияют и нам мрачный путь жизни сея просвещают, да не заблудим в пустыни греха и душепагубных ересей. Сего ради хвалебно им воспеваем:

Радуйтеся, преподобнии отцы, мир и яже в мире любве ради Божия волею оставившии.

Радуйтеся, преподобнии матери, в подвизех дневных и нощных земное течение совершившии.

Радуйтеся, пустынницы, в пещерах и горах со зверьми пожившии.

Радуйтеся, постницы, в алчбе и жажде временное житие препроводившии.

Радуйтеся, столпницы, мраз и зной Царствия ради Небеснаго претерпевшии.

Радуйтеся, затворницы, в сердечней тишине Бога взыскавшии.

Радуйтеся, девственницы, целомудрие сохранившии и непорочному Агнцу Христу пoследовавшии.

Радуйтеся, послушницы, Христово смирение стяжавшии.

Радуйтеся, в общежитиих во взаимной братской любви ангельски пожившии.

Радуйтеся, мудрии и кротции монахов наставницы бывшии.

Радуйтеся, вси трудолюбцы, добродетелей совершенство стяжавшии.

Радуйтеся, в покой Господа своего вшедшии.

Радуйтеся, вси святии, теплии о всем мире Богу молитвенницы.

Кондак 7

Хотя Всеблагий Господь явити миру, яко не всуе труждаются вси благоугождающии Ему, но яко велия мзда уготовася им в Царствии Небеснем: сего ради прослави сонмы святых угодник Своих, различне Тому на земли послуживших, да и мы поревнуем тех житию, и тоя же вечныя славы чающе, поем Ему: Аллилуиа.

Икос 7

«Веруяй в Мя, аще и умрет жив будет»,— рече Господь. Вам же, святии вси, изрядно приличествуют сии Владычни глаголы: вы бо аще и умросте на земли плотию, но душами в вышнем селении всегда живи суще, многая и неизреченная совершаете в мире чудеса, и теплым вашим к Богу ходатайством пособствуете нам, сице возглашающим вам:

Радуйтеся, горняя мудрствующим вашим умом истиннаго Бога познавшии.

Радуйтеся, правую вашу в Святую Троицу веру непорочно сохранившии.

Радуйтеся, Христа Сына Божия, истиннаго Бога и совершеннаго человека исповедавшии.

Радуйтеся, в спасительныя Его страсти несумненно веровавшии.

Радуйтеся, Православием, яко звезды, блистающии.

Радуйтеся, праведностию, яко финикс процветающии.

Радуйтеся, плотию на земли, умом же на небеси пожившии.

Радуйтеся, временною смертию на безконечную жизнь прешедшии.

Радуйтеся, тесным путем евангельски шествовавшии.

Радуйтеся, узкими враты Царствия Небеснаго достигшии.

Радуйтеся, вечных благ наследницы.

Радуйтеся, о спасении нашем теплии к Богу ходатаи.

Радуйтеся, вси святии, теплии о всем мире Богу молитвенницы.

Кондак 8

Страну ону горнюю, идеже вси святии по трудех земных почивают, умным очесем своим представляюще, аще и не можем постигнути сущаго тамо блаженства, мы земнии и плотию обложеннии, обаче, верою сие проразумевающе и сердцем предвкушающе, поем дивному во святых Своих Богу: Аллилуиа.

Икос 8

Исчитаяй множество звезд и всем им имена нарицаяй, Вседержителю Господи, Ты един веси по имени всех благоугодивших Тебе. Мы же, дело суще руку Твоею, якоже песка морскаго исчести, сице и всех святых по имени нарещи не могуще, токмо изряднейшия рабы Твоя, от начала мира Тебе благоугодившия, именуем, глаголюще:

Радуйтеся, Адаме и Ево, праотцы всего рода человеческаго.

Радуйтеся, Авеле и Сифе, первии в мире благочестия рачителие.

Радуйтеся, Ное, вторый рода нашего родоначальниче, и Аврааме, завета Божия приемниче.

Радуйтеся, Моисее Боговидче и Аароне, первый ветхозаветный священниче.

Радуйтеся, Еноше и Илие, плотию смерти не вкусившии и на небо восхищеннии.

Радуйтеся, Исаие, Давиде и Данииле, зрителие таин Бога Вседержителя.

Радуйтеся, Иоакиме и Анно, родившии Деву Марию – Матерь Христа Бога нашего.

Радуйтеся, Петре, Павле, Иакове и Иоанне, избраннейшии Апостоли Христовы.

Радуйтеся, Николае, Василие, Григорие, Иоанне и Афанасие, непоколебимии столпи церкве Христовы.

Радуйтеся, Антоние, Пахомие, Евфимие, Иларионе и Савво, великие монахов наставницы.

Радуйтеся, Георгие, Димитрие, Евстратие и Пантелеимоне, велиции мученицы Христовы.

Радуйтеся, Варваро, Ирино, Параскево, Екатерино и вси мученицы, кровию своею торжество веры возвеличившии.

Радуйтеся, вси святии, теплии о всем мире Богу молитвенницы.

Кондак 9

Вси святии Твои, Господи, ангельский подражая чин, безпрестани славят Пресвятое имя Твое на небеси, «Свят, Свят, Свят», — вопиюще; с нимиже и мы, грешнии, на земли бренными устнами вопием: Аллилуиа.

Икос 9

Витии суемудрыя недоумеют глаголати: како вы, вси святии, подобострастни нам бывше человецы, непреодолени страстьми бысте, мужеством вашим безплотныя враги победисте. Мы же, прославляюще укрепившаго вас Господа, хвалим доблести ваша и умиленно вопием:

Радуйтеся, святии, вседушно Господа возлюбившии.

Радуйтеся, любве Его ради живота своего не щадившии.

Радуйтеся, мир и миродержителя победившии.

Радуйтеся, вся сети древняго змия, яко паучину, разорившии.

Радуйтеся, смирившиися под крепкую руку всеблагаго Промысла Божия.

Радуйтеся, покорившии волю свою воле Отца Небеснаго.

Радуйтеся, прославившии Господа в душах и телесех ваших.

Радуйтеся, возвеличившии Его во всех делех ваших.

Радуйтеся, воздвизавшии руце ваши на творение дел благих.

Радуйтеся, направлявшии стопы ваша на путь правый.

Радуйтеся, не приложившии сердец ваших к земному богатству и наслаждению.

Радуйтеся, всегда помышлявшии о благах небесных и вечном веселии.

Радуйтеся, вси святии, теплии о всем мире Богу молитвенницы.

Кондак 10

Спасения путем право шествующе и о судьбах правды Божия поучающеся, вси святии, явистеся яко древеса благоплодная при исходищах вод, и принесосте Богу плод добродетелей ваших во время свое. Ныне же в горнем Едеме неизреченнаго наслаждающеся блаженства, помяните и нас, чад ваших, отеческое ваше о спасении нашем попечение восхваляющих, Богу же поющих: Аллилуиа.

Икос 10

Стена тверда нам противу лица вражия вы есте, вси святии, и теплии молитвенницы ко Христу о всем роде христианстем. Темже от стрел невидимаго борителя присно вами защищаеми, радостно взываем:

Радуйтеся, рода человеческаго велие украшение.

Радуйтеся, в странствии земном присная нам отрада и утешение.

Радуйтеся, в брани со врагами спасения нашего сильнии нам помощницы.

Радуйтеся, от меча гнева Божия молитвами вашими нас защищающии.

Радуйтеся, сами искушени бывше, и нам во искушениих помогающии.

Радуйтеся, покаянию нас грешных зело радующиися.

Радуйтеся, на различных местех земли во вся времена праведно пожившии.

Радуйтеся, аще и согрешившии, обаче истинным покаянием и слезами скверну грехов омывшии.

Радуйтеся, от Адама даже до днесь в надежди жизни вечныя скончавшиися.

Радуйтеся, от Востока и Запада пришедшии и на лоне Авраамли почившии.

Радуйтеся, яко сонм ваш новыми с земли пришельцами всегда умножается.

Радуйтеся, яко вами место падших духов в соборе Ангельском восполняется.

Радуйтеся, вси святии, теплии о всем мире Богу молитвенницы.

Кондак 11

Песни наша хвалебныя, аще бы и тмочислени были, не довлеют к прославлению добродетелей ваших, вси святии; и нам немощным удобее любити молчание: но да не явимся лениви и неблагодарни за полученныя вас ради милости и благодеяния Божия, поем прославльшему вас Владыце: Аллилуиа.

Икос 11

Светильницы света невечерняго вы есте, вси святии, у Престола Пресвятыя Троицы с Ангельскими чинми в молитве о нас присногорящии, и на светлую спасения стезю наставляющии вопиющих вам сице:

Радуйтеся, светильницы огня невещественнаго.

Радуйтеся, насельницы обителей Отца Небеснаго.

Радуйтеся, гроздие винограда Христова.

Радуйтеся, благоуханнии цвети райстии.

Радуйтеся, животочнии реки, в жажде духовней нас напояющии.

Радуйтеся, дожденоснии облацы, в знои искушений нас прохлаждающии.

Радуйтеся, духовнии ветри, зиму уныния от сердец наших прогоняющии.

Радуйтеся, сладкопеснивии славии, духовную весну вечнаго блаженства нам возвещающии.

Радуйтеся, мысленныя горы, к небеси нас возводящии.

Радуйтеся, умнаго Солнца лучи, милость Его на нас изливающии.

Радуйтеся, добрии кормчии, от потопления греховнаго нас спасающии.

Радуйтеся, вернии путевождие, в небесное отечество нас путеводящии.

Радуйтеся, вси святии, теплии о всем мире Богу молитвенницы.

Кондак 12

Благодать от Бога данную вам, в воздаяние многих добродетелей ваших, кто от земнородных исповести возможет, о святии! Якоже бо капли морския по единой исчерпати, сице чудодействий ваших и подаваемых вами нам благодеяний несть мощно исчести. Сего ради радостно совершаем славное ваше торжество, и вся действующему в вас Господу зовем: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще Тя, Владыко Вседержителю, восхваляем вси Пресвятое имя Твое, яко от начала мира в различная времена явил еси приснопамятныя святыя Твоя, Тебе единому в Троице славимому Богу благоугодившия, ихже молитвами от всех зол избавляеши вопиющия к ним:

Радуйтеся, святии Божии угодницы, с Пресвятейшею всея твари Приснодевою Мариею.

Радуйтеся, и вы, безплотнии Ангели, хранителие рода человеческаго.

Радуйтеся, святии царие и князи, на земли благочестиво царствовавшии и Небесное Царствие наследившии.

Радуйтеся, добрии градоправителие, в небесном граде обитати сподобльшиися.

Радуйтеся, нелицеприятнии земнии судии, у небеснаго Судии оправдание и милость получившии.

Радуйтеся, ревностнии словесных овец пастырие, от Пастыреначальника Христа похваленнии и прославленнии.

Радуйтеся, праведнии земледелателие, в простоте сердца и незлобии Богу послужившии.

Радуйтеся, терпеливии странницы, небеснаго отечества достигшии.

Радуйтеся, юродивии, поношения и укорения Христа ради претерпевшии.

Радуйтеся, безсребренницы, туне болящим исцеления подававшии и на небеси мзду приявшии.

Радуйтеся, во всяком возрасте и звании угодившии Богу мужие и жены, яко вы едино есте о Господе и души ваша в руце Божией.

Радуйтеся, яко в будущем веце купно с душами и телеса ваша вечныя славы причастны будут.

Радуйтеся, вси святии, теплии о всем мире Богу молитвенницы.

Кондак 13

О всеблаженнии угодницы Божии, вси святии, приявшии наследие благ вечных! Приимите сие наше хвалебное пение, и благоприятными вашими к Богу молитвами испросите нам грехов оставление и вечных мук избавление, да с вами в Небесном нашем Отечестве поем Богу: Аллилуиа.

Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1

Молитва

К вам, о святии вси, яко путеводным светильником, деяньми своими осветившим путь небеснаго восхода, аз, многогрешный, смиренно колена сердца моего преклоняю и из глубины души взываю: умолите о мне Человеколюбца Бога, да не попустит ми еще блуждати по распутиям греха, но да просветит мой ум и сердце светом благости Своея, яко да тою озаряемь и подкрепляемь, возмогу прочее время земнаго жития правою стезею непреткновенно прейти и ходатайством вашим ко Всеблагому Господу сподоблюся поне вмале причастник быти духовныя вашея трапезы в небеснем чертозе Царя славы, Емуже со Безначальным Его Отцем и Пресвятым, Благим и Животворящим Духом буди слава, честь и поклонение во веки веков. Аминь.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *